خبر های جدید

پیام کتبی نخست وزیر ترکیه به فرمانده نیروهای مسلح برای ورود به خاک سوریه

 دستورمهم داوود اوغلو به فرمانده نیروهای مسلح ترکیه؛
پیام کتبی نخست وزیر ترکیه به فرمانده نیروهای مسلح برای ورود به خاک سوریه

خبرگزاری HABER 7 در گزارشی اعلام کرد که نخست وزیر ترکیه به فرمانده نیروهای مسلح این کشور دستور داده است تا وارد خاک سوریه شده و ۴۰ کیلومتر در عمق خاک این کشور نفوذ کنند.
بعد از آن که درگیری های نیروهای نظامی کرد (YPG) و ستیزه جویان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نزدیکی مرزهای ترکیه در سوریه افزایش پیدا کرده است آنکارا شاهد دیدارهای بیشتری از مقامات عالی رتبه ارتش ترکیه با سیاستمداران حکومتی است. در این راستا بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به حکومت ترکیه احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در دستوری کتبی به ژنرال نجدت اوزال فرمانده نیروهای مسلح ترکیه خواسته است تمام احتمالات نظامی در خصوص سوریه را در نظر گرفته و خطوط نظامی ارتش ترکیه در مرزهای سوریه را به بالاترین حد خود برساند.

در این دستور کتبی آمده است: تمرکز بیشتر ارتش ترکیه بر روی دو کانتون کوبانی و عفرین در کردستان سوریه و منطقه طرابلس این کشور است. ترکیه در خصوص این سه منطقه معتقد است اگر این ۳ منطقه به تصرف یکی از طرف های درگیر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و یا نظامیان کرد YPG درآید در این صورت علاوه بر این که هزاران آواره سوری از ادلیب و حلب به مرزهای ترکیه سرازیر خواهند شد، در کنار آن اقدامات تروریستی افزایش یافته و با تکمیل خطوط لازم برای تشکیل دولتی جدید در منطقه این اقدام از جانب طرف های درگیر جدی گرفته خواهد شد که این مسئله برای ترکیه یک تهدید بزرگ است. آنکارا برای عدم تصرف منطقه استراتژیک طرابلس توسط نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و نظامیان کرد YPG تمام تدابیر لازم را خواهد اندیشید. فقط برای این مسئله باید نیروهای مسلح ترکیه وارد منطقه شده و مناطق مطرح شده را به صورت موقت به کنترل درآورد. نیروهای مسلح ترکیه برای این که بتواند قدرت آتش زمینی و هوایی طرف های درگیر در سوریه را کنترل کند باید ۴۰ کیلومتر در داخل سوریه موضع گیری کند. با این اقدام ارتش ترکیه نیروهای ارتش آزاد سوریه نیز به راحتی حرکت خواهند کرد.

همچنین در این دستور کتبی نخست وزیر ترکیه به فرمانده نیروهای مسلح ترکیه آمده است: آنکارا در کنار این که تدابیر نظامی را خواهد اندیشید اقدامات سیاسی و دیپلماتیکی را نیز دنبال خواهد کرد که یکی از این اقدامات مهم تماس با کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه از جمله روسیه، ایران و ایالات متحده آمریکا است. در کنار این آنکارا تلاش خواهد کرد تا با دمشق نیز ارتباط برقرار کرده و تماس هایی با آن داشته باشد.

لازم به ذکر است رسانه های ترکیه مدعی شدند که پیشتر داوود اوغلو بدون دستور کتبی از فرمانده نیروهای مسلح ترکیه خواسته بود تا وارد خاک سوریه شوند اما وی با امتناع از این کار اعلام کرده بوده که نخست وزیر باید دستور کتبی در این زمینه صادر کند.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا