خبر های جدید

شعار تظاهرات اخوانی‌ها در سالروز عزل مرسی:”السیسی برو”

 شعار تظاهرات اخوانی‌ها در سالروز عزل مرسی:”السیسی برو”

 مخالفان دولت «عبدالفتاح السیسی» و هواداران جماعت اخوان المسلمین در سالروز عزل «محمد مرسی» تظاهرات کرده و صدور احکام اعدام علیه رهبران اخوان را محکوم کردند. طرفداران اخوان المسلمین بنا به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا و در سالروز عزل مرسی (۳ جولای) تظاهرات کردند.

در قاهره محله های «عین شمس» و «المطریه» شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی و خودروها زرهی و نظامی بود.

در دو استان دمیاط و الغربیه نیز ده ها نفر از هواداران مرسی چند زنجیره انسانی در مخالفت با ارتش و پلیس مصر تشکیل داده و بازداشت رهبران اخوان المسلمین توسط نیروهای امنیتی در شهر ۶ اکتبر واقع در غرب قاهره را محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

تظاهرات کنندگان کارت‌های قرمز در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «السیسی برو» . همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «فاجعه ۳۰ ژوئن» و شعارهایی از قبیل «کودتا همان تروریسم است»، «ما را بکشید اما ما از مشروعیت دست برنمی داریم» سر دادند.

در سوئز واقع در شمال شرق مصر نیز خیابان های اصلی شاهد حضور نیروهای امنیتی و پاکسازی این منطقه توسط نیروهای ارتش و پلیس بود.

یک منبع امنیتی در این باره گفت که هواپیماهای آپاچی در حال پرواز بر فراز استان سوئز و ورودی جنوبی کانال سوئز بودند و همچنین تدابیر مربوط به تامین امنیت تاسیسات حیاتی تشدید شده است.

در استان المنیا نیز به دنبال حادثه حمله مسلحانه به یک مرکز امنیتی این استان، دستگاه های امنیتی تدابیر شدیدی را اعمال کردند.

السیسی چند روز پیش طی سخنانی در مراسم تشییع جنازه هشام برکات دادستان کل مصر که هفته پیش ترور شد، مدعی شد که رهبران اخوان المسلمین در ترور برکات دست داشته است و گفت: تروریست ها از داخل زندان حکم قتل ما را صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه « قانون دست دادگاه ها را بسته است» خواستار تعدیل قانون شد به گونه ای که احکام اعدام در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا