خبر های جدید

میزبانی رمضانی مسجد منچستر از غیرمسلمانان

میزبانی رمضانی مسجد منچستر از غیرمسلمانان

تور مسجد برای غیرمسلمانان در ماه مبارک رمضان. این برنامه ای است که یک مسجد در منچستر انگلیس به راه انداخته تا با اسلام هراسی و برداشت های نادرست از این دین مبین مقابله کند. مسجد خضرا در منطقه چیتهام هیل منچستر در روزها و شب های ماه مبارک رمضان، غیرمسلمانان از هر نژاد و آیینی را به سوی خود دعوت می کند تا همگان درک درستی از دین اسلام پیدا کنند.

سجاد امین از مسلمانان داوطلب مسجد می گوید ما برای اینکه سوء تفاهم را درمیان همشهریان و همسایگان خود برطرف کنیم چاره ای نداریم جز اینکه چنین کمپین هایی را برگزار کنیم تا همه بدانند مسجد تنها جای عبادت و بندگی است نه چیز دیگر.

امین می گوید وقتی همسایه هایی که تا به حال پایشان را به مسجد کنار خانه اشان نگذاشته اند، به درون این مکان مقدس می آیند حسی عجیب می یابند و تازه می فهمند که هیچ تفاوتی میان ما و آنها نیست. اقدام جالب بانیان این مراسم پذیرایی افطار با سمبوسه و دیگر غذاهای سنتی عربی و اسلامی است. غیرمسلمانان به راحتی در کنار همشهریان مسلمان خود می نشینند و با آنها در مراسم افطار شرکت می کنند.

مسجد خضرای منچستر قرار است در تاریخ های ۷، ۸، ۹ و ۱۳ جولای نیز میزبان علاقمندان غیرمسلمان در دیدار از مسجد و شرکت در مراسم افطاری باشد. گفتنی است انگلستان میزبان ۷/۲ میلیون مسلمان است.

منبع: شفقناانگلیسی

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا