خبر های جدید

مصر خواستار حل سیاسی بحران یمن شد

مصر خواستار حل سیاسی بحران یمن شد

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که بحران یمن باید از راه سیاسی و با گفتگو بین احزاب مختلف این کشور حل و فصل شود.  وزارت خارجه مصر پس از دیدار «عبدالرحمن صلاح» معاون وزیر خارجه این کشور با هیات اعزامی حزب کنگره ملی خلق یمن به قاهره تاکید کرد که برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و ریخته شدن خون مردم بی گناه یمن، احزاب مختلف یمن باید به میز مذاکره برگردند و از راه‌ سیاسی به بحران این کشور پایان دهند به گونه‌ای که راه حل سیاسی استمرار روند انتقالی را شامل شود.

سرپرستی هیات این حزب تحت رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در این دیدار را «عارف الزوکا» دبیر کل آن برعهده داشت که «ابوبکر القربی» وزیر خارجه پیشین یمن و معاون حزب و «یاسر العواضی» معاون فراکسیون پارلمانی آن هم از اعضای هیات بودند.

دو طرف یمنی و مصری در این دیدار که در قاهره انجام شده است، درباره تحولات اوضاع انسانی یمن با یکدیگر گفتگو کردند. معاون وزیر خارجه مصر در امور کشورهای عربی بر مواضع ثابت و حمایتی مصر از وحدت و امنیت یمن و همچنین ضرروت دستیابی به راه حل سیاسی که ادامه مرحله انتقالی را شامل شود، تاکید کرد.

هیات اعزامی کنکره ملی خلق یمن به مصر به ریاست عارف الزوکا نیز در دیدار با مقامات مصری حادثه اخیر تروریستی در سینا که به کشته شدن ده‌ها سرباز مصری منجر شد را تسلیت گفته و بر روابط دو کشور تاکید کرده است.

دو طرف همچنین درباره تسهیلات مصر در اعطای ویزا به هیات های یمنی و یمنی های مقیم مصر بحث و تبادل نظر کردند. هیات کنگره خلق ضمن تشکر از حمایت مصر از مساعدت ملت یمن در شرایط کنونی از دولت مصر خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا