خبر های جدید

ارتش مصر ۹۹ درصد تونل‌های غزه را تخریب کرده است

منابع مصری:
ارتش مصر ۹۹ درصد تونل‌های غزه را تخریب کرده است

منابع مصری گزارش دادند که نیروهای ارتش این کشور ۹۹ درصد از تونل‌های واقع در مرز نوار غزه را که فلسطینیان از آنها برای انتقال کالای اساسی به غزه استفاده می‌کردند، تخریب کرده‌اند. سرلشگر نصر سالم از مسئولان اسبق دستگاه اطلاعات هوایی مصر گفت که نیروهای ارتش زمام امور را در عملیات علیه تروریست ها در سینا بدست گرفته اند.

وی افزود که در رابطه با موضوع تونل های غزه می توان گفت که ۹۹ درصد تونل ها تخریب شده اند. سالم اشاره کرد که نیروهای مسلح مصر به محض کشف یک تونل در غزه سریعا اقدام به تخریب آن می کنند و تا کنون ۹۹ درصد تونل ها نیز تخریب شده اند.

این مسئول اسبق مصر تاکید کرد که برخی گروه ها برای نابودی سینا تلاش می کنند و مواد منفجره ای که اخیرا کشف شد چیز جدیدی نیست بلکه از مدت ها قبل انبار شده بود و عملیات های ارتش برای کشف مواد منفجره ادامه دارد. منابع مصری روز گذشته گزارش دادند که یکی از گشتی های مصری وابسته به ارتش سوم میدانی روز شنبه یک انبار مواد منفجره و مهمات متعلق به عناصر تروریستی را در جبل ام حصیره واقع در نزدیکی القصیمه در شمال سینا کشف کرد.

سخنگوی نظامی مصر در صفحه خود در سایت اجتماعی فیس بوک نوشت که یک گشتی ارتش مصر در شمال سینا یک انبار مواد منفجره و مهمات حاوی ۱.۵ تن ماده انفجار قوی تی ان تی، ۲۴۶۵ گلوله جنگی، ۹۲ گلوله توپ، ۲۰۰۰ لیتر بنزین و دو خودروی شاسی بلند متعلق به تروریست ها را کشف کرده است.

اظهارات این مقام مصری در حالی است که وزارت امور داخلی فلسطین در غزه دو روز پیش با انتشار آماری اعلام کرد که گذرگاه رفح، از آغاز سال ۲۰۱۵ تا پایانِ آن، به مدت ۳۴۳ روز بسته ماند و این بدترین آماری است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون در خصوص عملکرد این گذرگاه ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، گذرگاه رفح در چند روز معدود و پراکنده و فقط به منظور عبور برخی بیماران که حالی وخیم داشتند یا برخی از فلسطینی های مقیمِ مصر یا دارندگانِ گذرنامه های خارجی باز شد. بر پایه این آمار، در حال حاضر ۲۵ هزار تن در باریکه غزه، شرایطی اورژانسی دارند و به سفر از طریق این گذرگاه، نیاز مبرم دارند.

وزارت امور داخلی فلسطین در غزه، تاکید کرد که در سال ۲۰۱۵، تنها ۲۱ هزار و ۲۹۵ فلسطینی موفق شدند از طریق گذرگاه رفح، مسافرت کنند. گذرگاه زمینی رفح، باریکه غزه را به مصر مرتبط می سازد. مسئولان مصری، از ماه جولای سال ۲۰۱۳ این گذرگاه را تقریبا به صورت کامل به روی فلسطینی ها بستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا