خبر های جدید

محمد مرسی در پیام عید فطر: من به پیروزی انقلاب مصر اطمینان دارم

محمد مرسی در پیام عید فطر: من به پیروزی انقلاب مصر اطمینان دارم

رئیس جمهور برکنار شده مصر در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرد: من به پیروزی انقلاب مصر اطمینان دارم و اعلام می‌کنم که احکام و دارهای برپا شده از سوی رژیم به مثابه آغازی برای مرگ آن خواهد بود. محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در پیامی خطاب به مردم این کشور به مناسبت فرا رسیدن عید فطر اعلام کرد: اطمینان دارم انقلاب ملت مصر پیروز خواهد شد، از این رو اعلام می‌دارم احکام و دارهای برپا شده به مثابه آغازی برای مرگ رژیم خواهد بود که قصد دارد میهن را به آتش بکشد.

این مطلب برگرفته از نوشته‌ای است که در صفحه رسمی محمد مرسی در فیسبوک منتشر شده است. اگر چه چندی پیش «یحیی حامد» وزیر سرمایه‌گذاری دوران محمد مرسی اعلام کرد که خود در حال اداره این صفحه رسمی است، اما هنوز هیچ منبعی موفق نشده است از صحت این موضوع اطمینان حاصل کند.

محمد مرسی در بخش دیگری از این پیام گفت: آرزو می‌کنم شما انقلابی باقی بمانید، و آزاده باشید. هر روزی که از زندگی من در این سلول سپری می‌شود، بیشتر به عدالت و درستی راه خود ایمان می‌آورم. ما به راه انقلاب تا رسیدن آن به سر منزل مقصود ادامه خواهیم داد. هر شب به این موضوع می‌اندیشم که این کوتوله‌ها تا چه اندازه در راه خود سست هستند، و بیش از گذشته جایگاهشان در نظرم کوچکتر از قبل می‌شود.

وی در ادامه افزود: انقلاب ما در برابر چالش‌های بزرگی قرار دارد و قرار خواهد گرفت، این انقلاب در تاریخ امت‌ها و ملت‌ها زبانزد است، و سرانجام نیز این انقلاب جایگاه واقعی و حقیقی خود را باز خواهد یافت. از این رو در نظر من احکام صادره و دارهای آویخته شده به مثابه آغاز لحظات مرگ این رژیمی است که در صدد به آتش کشیدن میهن است. رژیمی که می‌کوشد ملت را فقیر نگاه دارد و ارزش‌های میهن و جایگاه والی وطن را نابود سازد.

اولین رئیس جمهور منتخب مردم مصر بعد از سرنگونی حسنی مبارک در ادامه افزود: ما میهن خود را بر روی دوش خود قرار می‌دهیم،‌ و تمام تلاش خود را برای پیروزی انقلاب خود به کار خواهیم بست. برای بالابردن ارزش‌ها و اهداف خود تلاش خواهیم کرد. ما باید تلاش کنیم تا مصر خود را از این تبهکاران مستبد آزاد سازیم، همت و تلاش من در این زمینه تضعیف نشده و عزم و اراده من برای تحقق این امر کاستی به خود راه نمی‌دهد.

وی در خاتمه گفت: روزی انقلاب ملت مصر به تمام جهانیان و در تمام مدارس تعلیم داده خواهد شد، از این رو از شما می‌خواهم این انقلاب را به ثمر برسانید، چرا که رهایی ملت در آن است. من شما را به وحدت فرا می‌خوانم.  هرگز با یکدیگر نزاع نکنید چرا که هیبت و بزرگی خود را از دست خواهید داد. بار دیگر عید را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم تا انقلاب شما را پیروز گرداند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا