خبر های جدید

واکنش اخوان المسلمین به کشته شدن ۶ عضو این جماعت در عید فطر

واکنش اخوان المسلمین به کشته شدن ۶ عضو این جماعت در عید فطر

جماعت اخوان المسلمین در بیانیه ای اعلام کرد که قتل ۶ نفر از مخالفان دولت به ضرب گلوله نیروهای پلیس، واکنش قاتلان (نیروهای امنیتی) برای انتقام گیری از ریشه دواندن اخوان المسلمین در جامعه و گردهم آمدن مردم خشمگین در اطراف این جماعت است.

این جماعت در بیانیه خود که در سایت رسمی آن در اینترنت منتشر شد، آورده است: اخوان المسلمین از انقلابیون برای دفاع از خویش در صورت حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت جو درخواست کرده بود و دفاع از خویش نیز واجب است همچنانکه قوانین، معاهدات و تمامی شرایع بر آن تاکید دارد.

این جماعت بر استمرار تظاهرات های مسالمت آمیز و راهپیمایی ها تاکید کرد و آن را در راستای یاری وطن، بازداشت شدگان، مشروعیت و محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر، یاری فقرا، کارگران، کشاورزان، انقلاب ۲۵ ژانویه و خواسته های مشروع آن برشمرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: عید بزرگ روزی است که ملت مصر قاتلان و فاسدان را قصاص کرده و وطن خود را از خائنان آزاد کند. اخوان المسلمین همچنین تصریح کرد که از حرکت های انقلابی خود و به چالش کشیدن کودتای نظامی دست برنخواهد داشت.
در همین رابطه یک منبع مصری امروز اعلام کرد که در پی درگیری نیروهای امنیتی با اعضای اخوان المسلمین در استان جیزه، ۶ عضو این جماعت کشته شدند. این منبع گفت: شماری از اعضای اخوان المسلمین به یک گشتی پلیس در منطقه الطالبیه در استان جیزه حمله کردند که این امر نیروهای امنیتی را به واکنش واداشت.

این حادثه در حالی رخ داده است که روز گذشته دادستانی کل مصر ۱۹۸ تن از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام دست داشتن در تعدادی از جرایم تروریستی در دو استان جیزه و غربیه به دادگاه نظامی ارجاع داد.

یک منبع امنیتی مصر نیز گفت که در طول تعطیلات عید فطر طرحی امنیتی در این کشور با همکاری نیروهای ارتش اجرا می‌شود. از زمان برکناری مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون، نیروهای پلیس و ارتش دست‌کم ۱۴۰۰ عضو اخوان المسلمین و هوادار مرسی را کشته و هزاران نفر از آنها را نیز دستگیر کرده‌اند.

تا کنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است. سازمان‌‌های بین ‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را، سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا