خبر های جدید

دمیرتاش: پ.ک.ک آماده بازگشت به مذاکرات است

 دمیرتاش: پ.ک.ک آماده بازگشت به مذاکرات است

رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه با اشاره به اعلام آمادگی مقام ارشد حزب کارگران کردستان برای ادامه مذاکرات در صورت آغاز مجدد آن اعلام کرد، پ.ک.ک پیام حزبش مبنی بر ایجاد آتش‌بس را دریافت کرده است.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پ.ک.ک پیام این حزب برای آتش‌بس را دریافت کرده یا نه، اظهار کرد، این سازمان پیام این حزب را دریافت کرده و رمزی کارتال، یکی از مقامات ارشد پ.ک.ک در اروپا و نماینده اسبق پارلمان ترکیه در این باره گفته است که آنها برای بازگشت به میز مذاکراه و ادامه گفت‌وگوها آماده‌اند.

دمیرتاش در مصاحبه خود با دویچه‌وله ترکیه گفت: پ.ک.ک پیام‌ها را دریافت کرده است. حتی پاسخی هم به آن داده شده است.

کارتال در سال ۱۹۹۱ نماینده حزب کار خلق حامی کردها بود و یک سال بعد از انحلال حزبش در سال ۱۹۹۴ و پس از رویارویی با اتهام ارتباط با پ.ک.ک به اروپا رفت.

دمیرتاش در ادامه گفت‌وگویش با اشاره به این مساله که داعش و پ.ک.ک را نمی‌توان در یک سطح دانست، گفت: پ.ک.ک سازمانی است که با دولت ترکیه طی سه سال گذشته مذاکره کرده است و سازمانی است که اعلام کرده آماده آتش‌بس است.

وی در این باره عنوان کرد: برای ترکیه هوشمندانه‌تر است که به جای حملات هوایی با این سازمان گفت‌وگو کند.

رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت، روند صلح با کردها تمام نشده و آنها باید برای تداوم آن امیدوار باشند: صلح زمانی پایان می‌یابد که امیدی وجود داشته باشد.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا