خبر های جدید

پیام تبریک شیخ قرضاوی به ملت مصر

پیام تبریک قرضاوی به ملت مصر

علامه شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان برکناری محمد حسنی مبارک رئیس جمهور مصر را که پس از ۱۸ روز مبارزات انقلابی میلیون ها شهروند مصری در میدان التحریر شهر قاهره به وقوع پیوست، به ملت مصر و امت عربی و اسلامی تبریک گفت.

شیخ قرضاوی ضمن محکوم کردن برخی انتقادات علیه ملت مصر مبنی بر تسلیم پذیر بودن آن، خاطر نشان کرد که مشیت الهی بر این بوده است که با این پیروزی دل ما و ملت مصر را شاد کند.

وی افزود میدان التحریر به مکتب و دانشگاه محل تدریس درس فداکاری و ایثارگری تبدیل شده است و بهتر است نام میدان انقلاب ۲۵ ژانویه بر روی آن گذاشته شود.

این عالم برجسته جهان اسلام با اشاره به اینکه حوادث مصر مصداق تمکین ما در مقابل سنت الهی بر روی زمین و پیروزی جریان حق بر باطل بود، اظهار داشت که من مطمئن بودم که انقلابیون مصر پیروز خواهند شد و برای همین در خطبه نماز جمعه دیروز جمعه قسم یاد کردم که خداوند در آینده نزدیک این جوانان را یاری خواهد کرد و در همان روز هم این اتفاق به وقوع پیوست.

قرضاوی با تبریک به رسانه های آزاد و پاک که به درستی واقعیت ها را بیان کرده و شایعات و مطالب باطل را برملا می کردند، از رسانه های مصری به خاطر تداوم دروغ پردازی تا لحظات اخیر صدور بیانیه برکناری مبارک انتقاد کرد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از ارتش مصر که از انقلاب مردم مصر حمایت و پشتیبانی کرد، تقدیر و تشکر نمود و گفت این ارتش نمی تواند از لحاظ ملی گرایی کمتر از ارتش تونس باشد و من از آن می خواهم که این ملت که در انقلاب سال ۱۹۵۲ یار و یاور ارتش بود، حمایت کند و ضمن برآورده کردن خواسته های انقلاب، برای تحقق این خواسته ها و در راس آنها لغو فوری وضعیت فوق العاده تلاش کند.

برگرفته از هل سنت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا