خبر های جدید

دعوت به ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی مصر و واکنش الازهر

 دعوت به ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی مصر و واکنش الازهر

« محب الرافعی»، وزیر آموزش و پرورش مصر با اعتراض نسبت به حجاب دختران دانش آموز در مدارس، تاکید کرد: استفاده از حجاب برای دختران کم سن و سال در مدارس را ممنوع خواهد کرد؛ زیرا خداوند دختران را تنها بعد از رسیدن به سن بلوغ ملزم به رعایت حجاب کرده است.

الرافعی در یک برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش مصر، مدارس وابسته به اسلام گرایان وجود ندارند.

با وجود آن که موسسه الازهر، اسلام گرایان و گروه های افراطی، کشور مصر را به یک جامعه نسبتا متدین تبدیل کرده اند، اما استفاده از حجاب به یک مساله اختلافی تبدیل شده ، به طوری که بسیاری از علمای دینی مصر آن را یک امر واجب بر زن مسلمان می دانند در حالی که شخصیت های لیبرال و دانشگاهی ، حجاب را فاقد دلیل دینی معرفی کرده و آن را تنها یک امر سنتی می دانند.

لازم به یادآوری است که دولت مصر در سال ۱۹۹۴ قانونی تصویب کرد که به موجب آن حجاب برای دختران کمتر از ۲۱ ممنوع اعلام شد، اما به دلیل خشم عمومی ، این قانون دو سال بعد در دادگاه عالی مصر باطل و لغو گردید.

استاد الازهر : ممنوعیت حجاب دختران کم سن و سال در مدارس، خروج از دین است

احمد کریمه استاد شریعت اسلامی الازهر  به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مصر درباره ممنوعیت حجاب دختران کم سن و سال در مدارس این کشور واکنش نشان داد و گفت: تمامی ادیان قبل از اسلام به موضوع پوشش موی سر زنان معترفند.  کریمه که در یک گفتگوی تلفنی در برنامه «خانه، خانه ی توست» در کانال دهم تلویزیون مصر سخن می گفت، افزود: قرآن کریم در آیه «ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن» به لزوم پوشش سر توسط زنان تاکید کرده است. دلیل نزول آیه این بود که زنان قبل از اسلام، پوشش موی سر خود را نادیده می گرفتند و پوشش خود را به پشت سر می انداختند.

وی تاکید کرد: کسانی که به ممنوعیت حجاب دختران کم سن و سال و یا دختران بالغ دعوت می کنند، بدانند که این اقدام به طور کلی خارج از شریعت اسلامی است.

استاد شرعیت اسلامی الازهر با بیان اینکه تحمیل حجاب بر دختران نابالغ از باب عادت دادن آنها به پوشش حجاب و تعهد به آن ناشی می شود که پیامبر (ص) نیز به آن امر کرده اند، تصریح کرد: پوشش موی زنان بالغ از امور مسلم شرعت اسلامی است که قابل مجادله نیست. کسانی که نسبت به خلع حجاب دعوت می کنند، به فتنه انگیزی دعوت می کنند.

www.shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا