سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

جناب رئیس جمهور ( آقای اردوغان ) چرا جهانیان از تو بد و بیراه می گویند؟!

جناب رئیس جمهور ( آقای اردوغان ) چرا جهانیان از تو بد و بیراه می گویند؟!

واکاوی سیاه نمایی های منطقه ای و جهانی علیه اردوغان

نویسنده : مولای علی الأمغاری

حملات رسانه ای علیه کشور ترکیه و رئیس جمهور آن آقای رجب طیب اردوغان که توسط رسانه های غربی ، اپوزسیون ترکیه یا برخی از کانال های تلویزیونی عربی و…. صورت می پذیرد تنها به منظور سیاه نمودن چهره رئیس اردوغان و حزب متبوعش – عدالت و توسعه- و همچنین اندک پنداشتن توانایی ها و پیشرفت های ستودنی اش در همه عرصه ها و زمینه ها می باشد و بس!

سخن گهربار امام شافعی رحمه الله را به یاد می آورم آنگاه که از او سوال شد : نشانه و علامت حق و پیروانش در عصر فتنه ها چیست ؟ فرمود : بنگر دشمن گلوله هایش را به کدام سمت شلیک می کند و چه جهت و شخصی را نشانه می گیرد ، بدان که آن شخص و جهت که مورد اصابت قرار می گیرد ، راست و حق است!

تیرهای مورد نظر ما در این قضیه عبارتند از روزنامه های نیویورک تایمز ، گاردین ، ایکونومست ، و مجله تایم علاوه بر شبکه های تلویزیونی وابسته به لیبرال ها و احزاب چپ و اتاتورک مشرب ترکیه و البته رسانه های سمعی و بصری وابسته به فتح الله گولن و غیره که غیر قابل حصر و شمارش اند و هدف همه این تیرها –ی زهرآگین و خطرناک – کسی و جهتی نیست جز آقای رئیس طیب اردوغان ؛ رسانه های مذکور تمام حرکات ، سکنات ، سخنان و دغدغه هایش را رصد نموده و سپس تحلیل و بررسی می کنند آن هم گاهاً طوری که خنده آدم را در می آورد ، انگیزه همه این کارها فشار وارد نمودن بر رئیس اردوغان و کاستن از جایگاه او از یک سو و معرفی نمودن او به عنوان عامل اصلی بحران ها و مشکلات اخیر ترکیه می باشد.

از نمونه این یورش های سازمان یافته و منظم علیه اردوغان گزارش روزنامه گاردین است آنگاه که نوشت : در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تنها مستمندان و انسان های متدین به اردوغان رای داده اند و در میان رای دهندگانش انسان های به روز و متمدن به چشم نمی خورند!

توجه کنید شیطنت این روزنامه تا جایی رسیده که اراده و انتخاب مردم – ترکیه – را زیر سوال می برد ؛ حال اینکه صاحبان این روزنامه خود را صاحبان اصلی دمکراسی و پاسداران آن در کره زمین ! به شمار می آورند!

البته حقیقت غیر از آن چیزی است که این رسانه های گمراه کننده نوشته اند ، چرا که تحلیل های آبکی و غیر واقعی آنان اولاً برخاسته از حسادتی است که درونشان را تسخیر نموده و ثانیاً چون داستان ریاست جمهوری این ابر مرد چهره دروغین همه مدعیان انسانیت و دمکراسی و حقوق بشر و عدالت و مساوات و صلح و آشتی را برای جهانیان برملا و فاش نمود!

با مشاهده این همه جفا و دروغ پراکنی های سازمان یافته پیرامون رئیس اردوغان ، خطاب به او و از خود پرسیدم : جناب رئیس چرا این ها شما را – علی رغم پیشرفت ها و خدماتی که ارائه نموده ای – دوست نداشته و موفقیت هایت را نمی بینند؟!

و وقتی یقین داشتم که آقای اردوغان وقت کافی برای پاسخ این سوال – بنده – را ندارد و فعالیت ها و دستاوردهایش بزرگ ترین پاسخ سوال مذکور است پس با خود گفتم :

  • تو را دوست ندارند ؛ زیرا تو یک دمکرات واقعی هستی و تاکنون دمکراسی را وسیله ای برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود و حزب متبوعت قرار داده ای و بدین گونه توانسته ای از این دایره که “هر کس اسلام گرا باشد پس تروریست است” خارج شوی و به همه جهان ثابت نمایی که تروریست مسلمان نیست!
  • تو را دوست ندارند ؛ زیرا در انتخابات های برگزار شده در ترکیه و در چهار مرحله متوالی توانسته ای برتری خود و حزبت را بر دیگر اشخاص و احزاب به ثبت برسانی .
  • تو را دوست ندارند ؛ زیرا توانسته ای ارتش کشورت را از دخالت در کارهای سیاسی بازداری و کاری کرده ای که ارتش وظیفه اش را در پاسداری از عباد و بلاد منحصر دانسته و بجای پرداختن به غیر از وظیفه خود ، به پیشرفت در تکنولوژی و اسلحه های خود بپردازد.
  • تو را دوست ندارند زیرا تو بودی که کشور ترکیه را از یک کشور بدهکار به یک کشور طلبکار تبدیل نمودی و ۱۲۶ میلیار دولار را در ساخت پروژه های سنگین برای این کشور هزینه نموده ای .
  • تو را دوست ندارند ؛ چرا که تو دارای طرح ها و پروژه های عظیمی هستی که در دیدگاه ۲۰۲۳ میلادی تو متبلور است.
  • تو را دوست ندارند ؛ چرا که تو تاکنون از انقلاب های مردمی موسوم به بهار عربی و خواسته های برحق انقلابیون حمایت نموده ای و همچنین با قاطعیت و صراحت هر چه تمام کودتا و کودتاگران را – در سراسر جهان و بویژه در مصر – به چالش کشیده ای و به یاری و حمایت از رئیس جمهور مردمی و منتخب مصر محمد مرسی پرداخته ای.
  • تو را دوست ندارند چون تو بودی که ترک های میزبان را انصار و آوارگان سوری مهمان را مهاجر به حساب آوردی و به بهترین شیوه از آنان مهمان نوازی و اکرام نمودی.
  • تو را دوست ندارند ؛ چرا که تو اجازه نداده و نخواهی داد احدی بر کشورت فخر فروخته و یا سیاست هایش را بر آن دیکته نماید.
  • تو را نکوهش می کنند ؛ چرا که اجازه نمی دهی کسی – حتی به قد و قواره فتح الله گولن آمریکا نشین – در کارهای دولت دخالت نموده و دولت در سایه را مدیریت نماید.
  • تو را سرزنش و ملامت می کنند ؛ زیرا تو برای همه ثابت نموده ای که آزادی و دمکراسی یک امری کلی و فراگیر و تجزیه ناپذیر است و شایسته است دولتی که از شهروندان و انتخاب کنندگانش احترام می گذارد به گزینه انتخاباتی آنان نیز احترام بگذارد ؛ حتی اگر مطابق میل و خواست آن نباشد.
  • از تو خوششان نمی آید و بر رسانه هایشان نکوهشت می کنند ؛ چرا که تو صهیونیست ها و رژیم اشغالگرشان اسرائیل را در کنفرانس ” دافوس” و در کاروان کمک رسانی به مردم مظلوم غزه موسوم به “مرمره” و ….تحقیر و خوار و زبون نمودی!
  • از تو و نام تو متنفرند ؛ چرا که گفته ای : آری ما دیروز مرزهایمان را برای آوارگان کورد عراق و آنگاه که مورد ستم صدام حسین قرار گرفتند گشودیم و همچنین مرزهایمان را بر آوارگان ستمدیده بوسنی و هرزگوین نیز گشودیم و امروز نیز مرزهایمان را بر مردم آواره و مظلوم سوریه نخواهیم بست.
  • از تو خوششان نمی آید ؛ چرا که مذاکرات با کوردهای کشورت را تو آغاز نمودی و – هرچند دولت های بیشتر سکولار و لیبرال سابق ترکیه با تمام توان با کوردان به مبارزه بر می خاستند و رهبرشان را در ایمرالی زندانی و به زندان ابد محکوم نموده اند ولی تو ضمن اعتراف به رهبر حقوق از دست رفته آنان ، با جدیت هرچه تمام به این امر پرداختی و عبدالله اوجالان رهبر دربند آنان را علی رغم این همه اتهامات که از سوی اپوزسیون کشورت نثارت شد ؛ از جمله متهم نمودنت به خیانت و بر حذر داشتنت از سرانجام سخت و اینکه با تروریست های کورد سازش نموده ای! عبدالله اوجالان رهبر سازمان کارگران پ.ک.ک را به عنوان یک مذاکره کننده اصلی جهت نیل به آشتی بین دو ملت کورد و تُرک نه زندانی محکوم به ابد پذیرفتی.
  • تو و سیاست های عدالت و توسعه را بر نمی تابند ؛ چرا که تو در نظر داری بار دیگر راه ابریشم را بگشایی ؛ تا بدینگونه دولت ترکیه نقش منطقه ای و بین المللی اش را که با سقوط امپراطوری عثمانی از چنگ داده است به دست آورد.
  • از تو خیلی متنفرند ؛ زیرا تو از لحاظ اقتصادی کاری کرده ای که ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) شرکت جهانی در دریاها لنگر زنند آن هم در جهت منافع اقتصادی و با نام تورک و ترکیه.
  • از تو خیلی گریزانند ؛ زیرا تو کشور ترکیه را از جهت اقتصادی به باشگاه بیستم (نادی العشرین) رسانده ای و به سمت فتح قله باشگاه دهم در حال حرکت هستی!
  • از تو خوششان نمی آید ؛ زیرا تو و کشورت در مرحله ای قرار گرفته اید که در بدست گرفتن تولید کننده های نیرو یکّه تازی نموده و همچنین در قله تولیدکنندگان نفت قرار گرفته اید ؛ علاوه بر اینکه به پلی جهت انتقال برق و گاز طبیعی به جهان مبدل شده اید.
  • از تو خیلی متنفرند ؛ زیرا حزب عدالت توسعه که سکانداریش بر عهده توست معیارهای پایبندی به دمکراسی در ترکیه را بالا برده است ، و یکی از بزرگ ترین اصلاحات قانون گزاری در جهان را که عبارت است از قانون تجارت و بازرگانی و همچنین قانون دادگاه های قانونی و قانون اخطارو کیفر و دادگاه های جنایی و اجرای آن وعلاوه بر قانون حمایت از اطفال و اعضا به تصویب پارلمان رسانیده است.
  • از تو متنفرند ؛ چرا که روزی از روزها اعلام داشته بودی که دغدغه ای جز خدمت به اسلام و مسلمانان در درون نمی پروری.
  • از تو اصلاً خوشششان نمی آید ، می دانی چرا ؟ چون سخن آن خانم آلبانی تبار که همزمان با سفر حضرت عالی به کشورش که گفته بود : ما یقین داریم هرگاه تُرک ها دروازه های ما را بکوبند ، دشمن جرئت نمی کند از ما نزدیک شود ، بنابراین من اینجا آمده ام تا بر رهبرم اردوغان سلام گویم” را خوب شنیده اند!
  • و البته لیست دلایل تنفرشان از تو طولانی تر از این است….
  • و در پایان به عرض می رسانم که تو را منفور می دانند ؛ زیرا تو آن رهبرفرزانه ای هستی که آنان را به یاد و خاطره محمد فاتح و سلیمان قانونی می اندازد چه راست است سخن آن کس که گفت : رهبری عنوانی است که متن آن را اردوغان تشکیل می دهد.

البته ناگفته نماند که ما هرگز رئیس اردوغان را از اشتباه مصون نمی دانیم ؛ ولی این بیانگر بزرگواری اوست که عیب ها و ایرادهایش را – کسانی منصفانه و نه از روی عداوت و حسادت -بر شمارند

آنان از تو بدشان می آید ؛ ولی ما دوستتان داریم.

http://www.rasd24.net/newsothersources.aspx?id=6291195

یک دیدگاه

  1. در واقع میشه گفت نویسنده محترم با نگاهی فراتر از مرزهای جغرافیای سیاسی به موضوع عدالت و توسعه و اردوغان نگریسته ولذا با توجه به تقسیم بندی جدید محورها موثر در سطح منطقه تحلیل درست است ولیکن در بحث کردها هنوز عدالت و توسعه از ظرفیتهای لازم جهت حل مشکل آنان استفاده ننموده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا