خبر های جدید

هشدار علی باپیر به‌ احزاب در خصوص وضعیت سیاسی اقلیم کردستان

هشدار علی باپیر به‌ احزاب در خصوص وضعیت سیاسی اقلیم کردستان

امیر جماعت اسلامی کردستان با اشاره‌ به‌ وضعیت کنونی اقلیم کردستان به‌ احزاب و جریان های سیاسی هشدار داد: اگر می خواهیم اقلیم رو به شکست و نابودی نرود، باید هرچه زودتر همت گمارده‌ و به‌ ظلم و ستم های کنونی در اقلیم پایان بدهیم.
علی باپیر در پیام هشدار آمیز خود خطاب به‌ احزاب و جریان های سیاسی اقلیم آورده‌ است : ” در طی ۲۴ سال گذشته، اقلیم کردستان با ظلم و بی عدالتی بسیاری در تمامی زمینه ها و ابعاد روبرو بوده است و افراد بانفوذ و صاحب قدرت هیچ اقدام جدی در جهت انجام اصلاحات اساسی و زیربنایی و نهادینه کردن عدالت و رفع نابرابری ها انجام نداده اند.
وی همچنین هشدار می دهد که: ” اگر  می خواهیم اقلیم مان رو به شکست و نابودی نرود، باید هرچه زودتر آستین ها را بالا بزنیم و به هرچه ظلم و ستم است پایان ببخشیم. الیته آنچه که مانع مسیر اصلاحات زیربنایی شده، منافع ظالمانه و غیر مشروع شماری از مسئولان و اطرافیان منفعت طلب آنان است”.

متن پیام علی باپیر امیر جماعت اسلامی کردستان:

“عدالت اساس آرامش است و ظلم مسبب تفرقه و جدایی است
در این روزها مردم اقلیم کردستان، اعم از گروه های سیاسی و اقشار مختلف، سرگرم بحث و گفت و گو بر سر سازش و توافق هستند و نگران بروز  ناآرامی و تفرقه اند، من نیز لازم دیدم چند خطی در این باره بنویسم و با اشاره‌ به‌ نکاتی چند، مسیر واقعی با هم کنار آمدن و و سازش و توافق را روشن کنم:
یک: سازگاری و تفاهم واقعی در جامعه تنها بر اساس عدالت بنیاد نهاده می شود به همین دلیل است که خداوند متعال تمام پیامبرانش را از آدم تا خاتم برای اجرای عدالت فرستاده است: {ڵقَدْ أَرْسَلْنَا بِالبَیِّنَاتِ ۆأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ ۆالْمِیزَانَ لِێقُومَ النَّاسَ بِالْقِسْگِ…} سورۀ الحدید، آیۀ ۲۵.
دو: اقلیم کردستان با ظلم و بی عدالتی بسیاری در تمامی زمینه ها و ابعاد روبرو بوده است و افراد بانفوذ و صاحب قدرت هیچ اقدام جدی در جهت انجام اصلاحات اساسی و زیربنایی و نهادینه کردن عدالت و رفع نابرابری ها و تقویت عوامل اجرای عدالت و از میان بردن ضد آن، که ظلم باشد، انجام نداده اند؛ از جمله‌: نهادینه کردن امور، در اولویت قرار دادن قانون، مبنا قرار دادن حقوق شهروندی، تلاش در جهت زدودن نفوذ و هژمونی احزاب بر ارکان قدرت و ارگان های رسمی اقلیم که مسبب فساد و انحصارطلبی در اقلیم است.
سه: البته آنچه مانع راه اصلاحات ریشه ای شده است ، منافع ظالمانه و غیر مشروع شماری از مسئولان و اطرافیان منفعت طلبشان است، چراکه {شکارچی فرصت طلب از آب گل آلود ماهی می گیرد} و { دزد بازار آشفته می خواهد}.
چهار: پس اگر می خواهیم مشکلاتمان را به صورت ریشه ای چاره کنیم باید به ظلم و سرکوب و فساد پایان ببخشیم و مطمئن باشیم که بدون عدالت محال است سازش و آرامش برقرار شود . آیا هیچ دیواری بدون شالوده استوار می ماند؟!
پنج: خداوند متعال در چندین آیه به ما خبر داده است که جوامع انسانی به دلیل ظلم و تبعیض نابود می شوند، به طور مثال خداوند در آیۀ ۵۹ سورۀ القصص می فرماید: {…ۆمَا کُنَّا مُهْلِکِی الْقُرَی إِلاّ ۆأَهْلُهَا ڤَالِمُون} یعنی ما هرگز آبادی هایی را هلاک نکردیم مگر آنکه اهلش ظالم بودند.
به این دلیل اگر بخواهیم اقلیم مان به سوی نابودی و هلاکت نرود باید هرچه زودتر همت گمارده‌ و آستین ها را بالا بزنیم  و هر نوع ظلمی را در اقلیم ریشه‌ کن کنیم. اولین قدم این است که افراد عالی مقام و بانفوذ از خودشان، بستگان و نزدیکان و اطرافیانشان شروع کنند و از این پس دیگر اجازه ندهند افراد مفت خور در سایۀ آن ها مال حرام جمع کنند و در نتیجه حکومت و وزارت خانه‌ها دچار ورشکستگی شده‌ و در مقابل  افرادی با پول حرام میلیاردر شوند!
شش: بدون شک با هم کنار آمدن و اتحاد و انسجام بدون کوتاه آمدن و تنازل حاصل نمی شود و مسلما تنازل و کوتاه آمدن بیشتر از آن هایی انتظار می رود که بسیار خود را بالا کشیده اند و بالا رفته اند و سهم بیشتری برده‌اند، وگرنه فردی که هیچ چیزی نداشته باشد، چیزی هم برای بخشیدن نیز ندارد.
مطمئنا هزینه‌ای که برای اتحاد و آرامش می پردازیم و چیزهایی که برای به هم رسیدن از آنها می گذریم، بسیار کمتر از آنی است که به دلیل تفرقه از دست می دهیم.
هفت: در پایان امیدوارم هیچ کرسی و پست و مقام و هیچ منفعت خاص و هیچ مشکل حل نشده‌ مربوط به گذشته، بر تلاش و همت دلسوزان این سرزمین تاثیر گزار نباشد و سرانجام بتوانیم بر اساس عدالتی همه گیر، تفاهم، اتحاد و یکرنگی ای محکم و استوار را در اقلیم مان محقق سازیم . به مردم و ملتمان که خود گرفتار چندین بحران اند و بالخص به پیشمرگ های فداکار و مقاوم  که‌ مدافع سرزمین و دین و جان ما هستند، امید تازه‌ای ببخشیم و قبل از هر کسی رضایت خداوند متعال را به جای آوریم.
علی باپیر
ذیقعده ۱۳۴۶ ک
۲۱/۸/۲۰۱۵
اربیل ”

http://www.kurdpress.com/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=90199

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا