خبر های جدید

مورخان بریتانیایی: نسخه قرآن بیرمنگام متعلق به پیش از پیامبر (ص) است!

مورخان بریتانیایی: نسخه قرآن بیرمنگام متعلق به پیش از پیامبر (ص) است!

چند مورخ بریتانیایی ادعا کردند که نسخه قرآن تازه کشف شده در دانشگاه «بیرمنگام» انگلیس که گفته می‌شود قدیمی‌ترین نسخه قرآن موجود است، ممکن است پیش از حضرت محمد(ص) نگاشته شده باشد.چند برگ از یک قرآن بسیار قدیمی چندی پیش در کتابخانه دانشگاه «بیرمنگام» در میان صفحات یک قرآن دیگر که متعلق به قرن اول هجری بود، کشف شد.

اوراق موجود در کتابخانه دانشگاه بیرمنگام بر روی پوست حیوان و به خط حجازی نوشته شده که یکی از شیوه‌های اولیه کتابت به زبان عربی بوده است.براساس آزمایش‌های رادیو کربن در دانشگاه آکسفورد، اعلام شده که این قرآن می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن جهان باشد.

اما اکنون چند مورخ ادعا کرده‌اند که این نسخه خطی ممکن است متعلق به پیش از زمان پیامبر(ص) بوده و در زمان صدر اسلام بازنویسی شده باشد.«تام هالند»، مورخ انگلیسی ادعا کرد: این صفحات یافت شده قطعیت در مورد تاریخ ظهور قرآن را متزلزل می‌کند و شبهاتی در مورد تاریخ پیامبر اسلام و صحابه او ایجاد می‌کند.

«کیت اسمال» از کتابخانه بادلین دانشگاه آکسفورد نیز مدعی شد: این کشف مجال بیشتری برای بحث در مورد نحوه پیدایش قرآن فراهم می‌کند که مثلاً محمد[ص] و پیروانش از یک نوشته‌ای که قبلاً وجود داشته استفاده کرده و آن را با اصول سیاسی و اعتقادی خود شکل داده‌اند و قرآن از طریق وحی به محمد[ص] نرسیده است.

این ادعاها از سوی علمای مسلمان و اساتید دانشگاهی به چالش کشیده شد.«مصطفی شاه»، استاد دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن (سواس) گفت: اگر کشف این قرآن قرار است چیزی را ثابت کند، آن این است که این قرآن بر پیامبر (ص) نازل شده و از آن زمان تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

پروفسور «نادر دینشا» که در دانشگاه بیرمنگام در مورد روابط بین ادیان تحقیق می‌کند، نیز گفت: آزمایش‌های انجام شده بر روی برگه‌های قرآن یافت شده نشان می‌دهد که این برگه‌ها از پوست حیوانی تهیه شده که به احتمال قوی در زمان حیات پیامبر(ص) یا کمی پس از آن زنده بوده است

http://fa.shafaqna.com/news/4278

یک دیدگاه

  1. اسم اونا مورخ؟😂. مورد داشتیم سر گاو رو بریدن پوستش رو صد سال بعد استفاده کردن. اینکه قرآن توسط پیامبر نوشته نشده احتمال خیلی ضعیف هستش و مدرکی مبتنی براش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا