خبر های جدید

غزه تا سال ۲۰۲۰ غیرقابل سکونت می‌شود

غزه تا سال ۲۰۲۰ غیرقابل سکونت می‌شود

 سازمان ملل هشدار داد که اگر روند اقتصادی در غزه به صورت کنونی باقی بماند، این شهر تا سال ۲۰۲۰ غیرقابل سکونت خواهد شد، سازمان ملل در گزار شی اعلام کرد که اگر روند اقتصادی کنونی در غزه ادامه داشته باشد، این شهر در کمتر از ۵ سال دیگر غیرقابل سکونت می‌شود.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، جنگ و محاصره اقتصادی موجب از بین رفتن ظرفیت تولید داخلی و بازار صادرات شده است و موجب می‌شود که تمامی جمعیت غزه نیازمند و بی‌بضاعت باقی بمانند. یافته‌های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل به هشت سال محاصره اقتصادی غزه و سه جنگ بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان در ۶ سال گذشته اشاره کرده است.

جنگ ۲۰۱۴ موجب آواره شدن نیم میلیون نفر و تخریب بخش‌هایی از غزه شد.

در گزارش جدید آمده است که جنگ به طور چشمگیری طبقه متوسط جامعه غزه را از بین برده است و تقریباً به تضعیف و نیازمند شدن تمامی جمعیت غزه و وابستگی آنها به کمک‌های انسانی بین‌المللی منجر شده است. تولید ناخالص دولتی غزه در سال ۲۰۱۴ با افت ۱۵ درصدی روبرو شد و نرخ بیکاری رکورد زد و به ۴۴ درصد رسید و این در حالی است که ۷۲ درصد خانوارها با مشکلات تهیه غذا روبرو هستند.

در این گزارش آمده است که جنگها، توانایی غزه برای صادرات و تولید بازار داخلی را تضعیف کرده است و هیچ زمانی برای بازسازی باقی نگذاشته است.

رژیم صهیونیستی و مصر از زمانیکه حماس کنترل غزه را در سال ۲۰۰۷ به دست گرفت، محاصره این شهر را همچنان حفظ کردند. این گزارش، چشم‌انداز اقتصادی سال ۲۰۱۵ برای قلمروهای فلسطینیان را به واسطه وضعیت سیاسی بی ثبات، کاهش کمک‌های انساندوستانه و کاهش سرعت بازسازی این مناطق، «غم‌افزا» خواند.

http://www.ghatreh.com/news/nn27352623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا