تربیت فرزندانمطالب جدید

خودارضایی کودکان و راه حل آن

خودارضایی کودکان و راه حل آن

نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

موقعیت

فرزندم از روی عادت دستش را داخل شورتش می گذارد. این مسئله مرا واقعا” ناراحت می کند. چگونه مانع از این کار او شوم؟

فکر کنید

بچه ها در مرحله ای از رشد، الت تناسلی خود را کشف می کنند، درست همان طور که درگر قسمت های بدن خود را کشف می کنند. در مورد این مسئله خصوصی باید رفتارهای مناسب را به بچه ها آموخت.

راه حل ها

  1. اگر فرزندتان دست هایش را داخل شلوارش کرد، به او بگویید که این کار را نکند. به او بگویید نباید این کار را در برابر دیگران انجام دهد. بعد، توجه او را به فعالیتی دیگر جلب کنید. بعضی بچه ها، قسمت های خصوصی بدن او در حمام به خوبی نمی شویند و این امر باعث خشکی یا جوش های پوستی می شود. بررسی کنید و ببینید آیا از جوشی که باعث خارش می شود، رنج می برد یا خیر.
  2. بعضی بچه ها، هنگامی که در برابر تلویزیون خسته و کسل می شوند، خود ارضایی می کنند. در این صورت مدت زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید و وقتی در حال تماشاست، خوراکی یا چیزی برای سرگرمی به او بدهید تا در حال تماشای تلویزیون با آن بازی کند. می توانید هنگام تماشای تلویزیون، کنارش بنشینید. بهترین کار این است که حتی اشاره ای در مورد این مسئله به او نکنید که این تغییر در برنامه روزانه ناشی از عادت او بوده است. پس از چند هفته، این عادت از بین خواهد رفت.
  3. اگر فرزندتان در حالت خود ارضایی به خواب رفته است، برنامخ خواب او را تغییر دهید. کتابی برایش بخوانیدد و وقتی چراغ را خاموش می کنید، در اتاق بمانید و به آرامی با او صحبت کنید یا پشتش را بمالید. وقتی او به خواب رفت، می توانید اتاق را ترک کنید.
  4. اگر نگرشی مذهبی، خود ارضایی را نهی می کند، به تنبیه کودک متوسل نشویید و برای منع از این کار، باعث شرمندگی او نشوید. این کار نتیجه ای معکوس می دهد و فرزندتان مجبور به پنهان کردن این کار و احساس گناه و شرمندگی می کند. با آرامش تما، احساسات خود را با حرف هایی در حد درک او، مطرح کنید. به او بگویید تمایل به خود ارضایی امری طبیعی است اما افکار و احساسات خود را در این مورد که چرا حس می کنید نباید این کار را انجام دهد، به او بگویید.
  5. کتابی در مورد جنسیت ورشد بخرید. ابتدا خودتان آن را بخوانید، زیرا مطالب زیادی هستند که شاید فراموش کرده باشید و یا بعضی از آن ها را ندانید. در فرصتی مناسب به کودک بدهید تا بخواند. به او بگویید برای پاسخ به هر سؤالی آماده هستید.

—————————————-

منبع : راهنمای کامل تربیت کودک / نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا