خبر های جدید

نگرانی سازمان ملل از اعزام نیروهای قطری به یمن

نگرانی سازمان ملل از اعزام نیروهای قطری به یمن

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به نگرانی دبیرکل این سازمان در واکنش به اقدام قطر در خصوص گسیل شماری از نیروهای این کشور به یمن خاطرنشان کرد، بان کی مون بر ضرورت حل سیاسی بحران یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور تأکید دارد. “استفان دوغریک” سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بان کی مون تأکید کرده است یمن برای رفع بحران ایجاد شده به راه حل مسالمت آمیز نیازمند است نه ارسال نیروهای نظامی بیشتر (نیروهای معارض) به آن و وی از تمام کسانی که سلاح دارند خواسته است تا به کارگیری سلاح را متوقف کنند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: بان کی مون با انتقاد از قطر به دلیل اعزام هزار نیروی نظامی به یمن برای مشارکت در ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان خاطرنشان کرده است که راه حل بحران یمن ارسال نیروهای نظامی بیشتر به این کشور نیست بلکه باید این بحران از طریق مسالمت آمیز حل شود.
وی تأکید کرد: بان کی مون از همه طرف های درگیر می خواهد سلاح را زمین گذاشته به میز مذاکره باز گردند و دستیابی به راه حل سیاسی را تنها راه حل بحران یمن می داند.
سخنگوی بان کی مون با اشاره به اینکه اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در حال حاضر در جده عربستان به سر می برد، گفت: وی در حال حاضر سرگرم ادامه مشورت با همه طرفها برای دستیابی به راه حل سیاسی است.
استفان دوگریک در پاسخ به اعلام آمادگی سودان برای اعزام نیرو به یمن و مشارکت در ائتلاف تجاوز علیه این کشور گفت: من هنوز از این مساله اطلاعی ندارم اما همان طور که از قبل گفتم دستیابی به راه حل بحران در یمن از طریق اعزام نیرو امکانپذیر نیست.
عربستان سعودی با همراهی ۹ کشور عربی منطقه بجز عمان و با حمایت آمریکا، تجاوز نظامی هوایی و دریایی به خاک یمن را از ششم فروردین سال گذشته آغاز کرد و هدفش بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن بود که با گذشت پنج ماه تاکنون بدان دست نیافته است.
بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند و ۸۰ درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
روز سه‌شنبه گذشته یک مقام مسؤول قطری تأکید کرد که هزار نظامی این کشور آماده نبرد در یمن هستند. شبکه خبری الجزیره، نیز اعلام کرد که هزار نیروی قطری به همراه ۳۰ بالگرد آپاچی و ۲۰۰ خودروی زرهی به یمن وارد شده و به سمت استان مأرب حرکت کرده‌اند تا با استقرار در این استان در حمله به صنعا مرکز یمن و تصرف این استان شرکت کنند.

http://fa.shafaqna.com/news/9624

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا