تربیت فرزندانمطالب جدید

جیغ و فریاد کشیدن کودکان و راه حل آن

جیغ و فریاد کشیدن کودکان و راه حل آن

نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

موقعیت

سرو صدای اوقات بازی در خانه ما، بیش از سرو صدای جمعیت حاضر در یک استادیوم ورزشی است. بچه هایم آن قدر داد می زنند و جیغ می کشند که دلم می خواهد پارچه ی در دهانشان فرو کنم شما ایده بهتری دارید؟

فکر کنید

واکنش سریع شما شاید این باشد که بلند تر از آن ها فریاد بزنید تا حدی که صدایتان را بشنوند. بار دیگر که با صدای بلند فریاد می زنید: ” در این خانه نباید کسی داد بزند!” پیچیدگی و خنده دار بودن این وضعیت را در نظر بگیرید.

راه حل ها

  1. آن چه را که از بچه ها می خواهید، با صدایی آرام بگویید. برای این که صدایتان را بشنوند، از فاصله دور با آن ها حرف نزنید، نزدشان بروید، شانه هایشان را بگیرید در چشمان شان نگاه کنید و روشن و آرام با آن ها صحبت کنید به جای گفتن : ” داد نزن ” به وضح بگویید که چه می خواهید ” لطفا” در این خانه به صدای آرام صحبت کنید. “
  2. در مورد سرو صدا در خانه قوانینی خاص وضع کنید. آن ها را بنویسید و در محلی قابل مشاهده بچسبانید. در این فهرست، مجازات های زیر پا گذاشتن قوانین را به تفصیل بنویسد، مانند: تنها ماندن در اتاق یا از دست دادن یک امتیاز.
  3. اگر دو کودک بر سر هم داد می زنند، به طرف آن ها بروید و بین آن ها بایستید. بعد، در حالی که اخم کرده اید، چهره تان ناراضی به نظر می رسد و دست هایتان را پشت تان گره کرده اید، هیچ چیز نگویید. اغلب همین کار برای یادآوری قوانین به آن ها کافی است.
  4. برخی بچه ها انرژی بسیار زیاد و صدای بلند دارند. مراقب باشید که این بچه ها حتما” راهی برای صرف صداهای پر انرژی و هیجان زیاد خود داشته باشند. آن ها را در یک تیم ورزشی ثبت نام کنید و بگذارید برای تشویق تیم ها در محیطی مناسب داد بزنند. بگذارید وارد گروه سرود شوند. اگر آن ها را به محل بازی، پارکی بزرگ و یا به کوه و دشت ببرید، محلی بسیار مناسب برای تمرین حنجره شان در اختیار آنان قرار داده اید.

————————————————

منبع : راهنمای کامل تربیت کودک / نویسنده: الیزابت پنتلی / مترجم: اکرم قیطاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا