خبر های جدید

یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان مصر جان باخت

 یک رهبر دیگر اخوان المسلمین در زندان مصر جان باخت

منابع مصری گزارش دادند که یکی از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین مصر در زندان قنا واقع در جنوب این کشور درگذشت. منابع نزدیک به خانواده «هاشم حسن» از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین گزارش دادند که این رهبر اخوانی به دلیل بی توجهی اداره زندان قنا به درمان بیماری وی در زندان درگذشت.

هنوز وزارت کشور مصر واکنشی به درگذشت این رهبر اخوان المسلمین در زندان نشان نداده است. یک منبع نزدیک به خانواده حسن گفت که وی شب چهارشنبه پس از وخامت حالش در زندان جان باخت. گزارش‌های حقوقی غیر دولتی نشان می دهد که طی ۲ سال گذشته مرگ ۳۷ مخالف دولت مصر از جمله فعالان بارز سیاسی به دلیل بی توجهی به درمان بیماری های آنها به ثبت رسیده است.

پیش از این منابع مصری گزارش دادند که «محمد الفلاحجی» از رهبران جماعت اخوان المسلمین و عضو سابق پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت( شاخه اخوان المسلمین که سال گذشته منحل شد) در داخل زندان جمصه واقع در استان دمیاط جان سپرد.

یک عضو هیأت دفاع اعضای اخوان المسلمین در دمیاط در این باره گفت که نیروهای امنیتی الفلاحجی ۵۸ ساله را در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۳ به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی، شرکت در تظاهرات و اغتشاشات و تحریک به خشونت بازداشت و در تاریخ ۱ اکتبر سال ۲۰۱۳ وی را به زندان جمصه منتقل کردند.

در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳ نیز «صفوت خلیل» (۵۷ ساله) یکی از رهبران اخوان المسلمین در الدقهلیه واقع در زندان المنصوره در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا