خبر های جدید

مخالفت اسلام‌ستیزان با ساخت نخستین مسجد در «بندیگو» استرالیا

مخالفت اسلام‌ستیزان با ساخت نخستین مسجد در «بندیگو» استرالیا

اسلام‌ستیزان استرالیایی در مخالفت با ساخت نخستین مسجد در شهر «بندیگو» واقع در ایالت «ویکتوریا»ی این کشور، تظاهراتی گسترده‌ای برگزار کردند ، شورای شهر بندیگو سال گذشته با ساخت نخستین مسجد در این شهر موافقت کرد، اما گروهی از نژادپرستان اسلام‌ستیز در حال تلاش دوباره برای تجدیدنظر در مورد این تصمیم هستند.

آن‌ها با تظاهرات در مقابل شورای شهر بندیگو، خواستار لغو صدور مجوز برای ساخت این مسجد شدند. تظاهرات‌کنندگان شعارهایی را در مخالفت با ساخت این مسجد سر دادند و «پیتر کاکس» (Peter Cox)، شهردار بندیگو را خائن خطاب می‌کردند.

این تظاهرات تا جایی ادامه پیدا کرد که جلسه شورای شهر به وقتی دیگر موکول و از پلیس خواسته شد که برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان وارد عمل شود.

ساخت نخستین مسجد و مرکز اسلامی بندیگو سال گذشته با موافقت ۷ نفر از ۹ عضو شورای این شهر به تصویب رسیده است. شهردار بندیگو پیشتر اعلام کرده بود که اعتراض به این تصمیم حق دمکراتیک مخالفان است. وی در پی این اعتراضات اخیر عنوان کرد که این بار اعتراضات محترمانه انجام نشد.

«هری فبریانتو» (Heri Febriyanto)، عضو انجمن اسلامی بندیگو گفت: جامعه مسلمانان این شهر طبق حقوق خود رفتار می‌کنند. تجاوز و خشونت شیوه استرالیایی‌ها نیست و اکثریت مردم بندیگو حامی ما هستند. وی افزود: همه آزاد هستند که دین خود را داشته باشند و مسلمانان بندیگو نیز خوشحال هستند که می‌توانند اینگونه باشند.

مخالفان همچنین کمپینی‌ اینترنتی برای مقابله با ساخت مسجد راه‌اندازی کرده‌اند.

http://www.iqna.ir/fa/News/3365377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا