خبر های جدید

تحریم تیم فوتبال لهستانی به خاطر حمایت از پناهجویان مسلمان

 تحریم تیم فوتبال لهستانی به خاطر حمایت از پناهجویان مسلمان

حامیان یک تیم فوتبال لهستان، مسابقه این تیم را به خاطر اختصاص یافتن یک یورو از فروش هر بلیط برای کمک به پناهجویان مسلمان، تحریم کردند، طرفداران باشگاه فوتبال «لخ پوزنان» لهستان، بازی خانگی تیم خود مقابل تیم پرتغالی «بلننسس» در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های اروپا را تحریم کردند.
آنها با اعتراض به تصمیم اتخاذ شده برای صرف بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیط‌های این مسابقه به نفع پناهجویان مسلمان، از خرید بلیط و رفتن به ورزشگاه خودداری کردند. آن‌ها همچنین در محل ورودی ورزشگاه بنری نصب کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «اسلامی‌سازی را متوقف کنید».

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم داشت که با این اقدام به پناهجویان مسلمانی که در اروپا به سر می‌برند و شرایط نامساعدی دارند، کمک کند. حامیان تیم لهستانی لخ‌ پوزنان در جریان بازی‌ قبلی این تیم نیز بنرهایی علیه پناهجویان در دست داشتند و شعارهایی برضد آن‌ها سر می‌دادند.
برآوردهای اتحادیه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر نشان می‌دهد که بیش از ۲۶۴ هزار پناهجو در ماه گذشته با گذشتن از عرض مدیترانه به اروپا رسیده‌اند. بیشتر این افراد اهل کشورهای سوریه‌، افغانستان، اریتره‌، سومالی و نیجریه‌ هستند که به خاطر افراط‌گرایی و خشونت‌های فراوان مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که بیش از ۲ هزار و ۳۴۹ نفر نیز در فرآیند مهاجرت و پناهجویی از ماه فوریه (بهمن ماه سال گذشته) تاکنون در دریا غرق یا مفقود شده‌اند.

http://www.iqna.ir/fa/News/3365222

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا