خبر های جدید

برپایی بزرگترین گردهمایی ادیان جهان در آمریکا

 برپایی بزرگترین گردهمایی ادیان جهان در آمریکا

بزرگترین گردهمایی پیروان ادیان جهان با عنوان «پارلمان ادیان جهان»، ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در شهر «سالت لیک سیتی» در ایالت «یوتا»ی آمریکا برگزار می‌شود. عبدالمالک مجاهد، رئیس هیئت امنای پارلمان ادیان جهان و نخستین مسلمانی که عهده‌دار این سمت شده، در مرکز همایش‌های «سالت پلس» شهر «سالت لیک سیتی» برای آماده‌سازی هرچه بیشتر این مکان برای برگزاری گردهمایی تلاش می‌کند.

در کمتر از دو روز، بیش از ده هزار نفر از پیروان ادیان مختلف از ۸۰ کشور جهان در سالن‌های این مرکز بزرگترین گردهمایی بین دینی جهان را برگزار خواهند کرد. این برنامه در سال‌های قبل در شهرهای «شیکاگو»ی آمریکا، «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی، «بارسلونا»ی اسپانیا و «ملبورن» استرالیا برگزار شده است.

امسال پنجمین دور این  گردهمایی برگزار می‌شود، در حالی که این پارلمان بیش از ۱۲۰ سال قبل یعنی در سال ۱۸۹۳ شکل گرفته است. مجاهد در این باره گفت: گردهمایی امسال در یوتا برگزار می‌شود، زیرا آغوش ما به روی همه مردم و پیروان همه ادیان باز است.

قرار بود «دالایی لاما»، رهبر بودائیان تبت نیز در این گردهمایی حضور داشته باشد، اما به دلیل بیماری قادر به حضور در آن نیست. در این گردهمایی علاوه بر سخنرانی‌های رهبران و رؤسای ادیان مختلف، برنامه‌های مختلفی از جمله جلسات گفت‌وگوی پیروان ادیان و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

۱۲ سالن مختلف برای ادیان بزرگ جهان نیز در نظر گرفته شده که هر کدام به معرفی ابعاد مختلف دین خود می‌پردازند و شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در هر یک از سالن‌ها با عقاید، اعمال عبادی و پیروان آن دین آشنا شوند. مقامات ایالت یوتا نیز در این پارلمان ۵ روزه حضور خواهند داشت.

مجاهد گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، علاوه بر اینکه دید عمیق‌تری نسبت به دین خود پیدا می‌کنند با سایر ادیان و مذاهب نیز آشنا می‌شوند.
دور پیشین این برنامه آذرماه سال ۸۸ در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد.

نظرسنجی‌ای که از شرکت‌کنندگان در پارلمان ادیان ملبورن به عمل آمد نشان داد آن‌ها معتقد بودند که تجربه شرکت در این پارلمان بسیار ارزشمند است و مردم متوجه می‌شوند که آنچه در تیتر اخبار و در رسانه‌ها می‌خوانند، با واقعیت ادیان در تضاد است. مردم وقتی در چنین مکانی جمع می‌شوند عشق، دوستی و احترام متقابل ادیان را می‌بینند.

http://www.iqna.ir/fa/News/3384823

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا