خبر های جدید

واکنش بازیکن مسلمان «والنسیا» به بطری مشروبات الکلی

واکنش  بازیکن مسلمان «والنسیا» به بطری مشروبات الکلی

اعتراض «اشکودران مصطفی» فوتبالیست تیم «والنسیا» اسپانیا به قرار داشتن بطری مشروبات الکی روی میز کنفرانس مطبوعاتی موجب واکنش مسئولین این باشگاه شد.  واکنش «اشکودران مصطفی»، مدافع تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه والنسیا اسپانیا، در حین نشست مطبوعاتی باشگاه متبوعش خبرساز شد.
مصطفی که مسلمان و مقید به دستورات اسلام است، قصد داشت بطری مشروبات الکلی را که روی میز و روبروی وی قرار داشت از روی میز بردارد که با دخالت مسئولین باشگاه مواجه شد.

باشگاه والنسیا با امضای قرارداد تبلیغاتی با شرکت اسپانسرتولیدکننده مشروبات الکلی با نام تجاری «Estrella» ملزم است بطری نوشیدنی الکلی با این برند تجاری  را در حین نشست‌های مطبوعاتی باشگاه روی میز و جلوی دوربین قرار دهد تا برای آن شرکت تبلیغات شود.

مصطفی که این عمل را مغایر با احکام اسلام می‌داند مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرد، اما از سوی مدیران باشگاه نادیده گرفته شد. بسیاری از کارشناسان حقوقی بر این باورند که مجبور کردن یک بازیکن معتقد مذهبی به نقض دستورات دینی از لحاظ حقوقی صحیح نیست اما از سوی دیگر برخی معتقدند که باشگاه والنسیا با مصطفی قرارداد مالی امضا کرده و او باید تابع قوانین و مقررات باشگاه باشد و در برنامه‌های حامی مالی نیز مشارکت داشته باشد.
مصطفی می‌گوید این کار به منزله ترویج یا تأیید مروبات الکلی است و این موضوع با تعالیم اسلامی مغایرت دارد.

http://www.iqna.ir/fa/News/3386711

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا