خبر های جدید

«کودک ساعت‌ساز» برنده جایزه «مسلمان آمریکایی سال» شد

«کودک ساعت‌ساز» برنده جایزه «مسلمان آمریکایی سال» شد

 «احمد محمد» که این روزها از او با نام مستعار «کودک ساعت‌ساز» یاد می‌شود، عنوان جایزه «مسلمان آمریکایی سال» را از آن خود کرد. شورای روابط اسلامی – آمریکایی (CAIR) که بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا است در مراسمی در شهر «آرلینگتون»، «احمد محمد» را به عنوان «مسلمان آمریکایی سال» برگزید و از وی تجلیل کرد.

احمد محمد در این مراسم گفت: دوست دارم تبعیض علیه انسا‌ن‌ها در جهان متوقف شود، نه تنها تبعیض مذهبی بلکه تبعیض نژادی و دیگر انواع آن. جایزه وی در شکل یک ساعت به وی اهدا شد. احمد محمد همچنین به مراسم «شب ستاره‌شناسی» در کاخ سفید نیز که امروز، ۲۷ مهرماه، برگزار می‌شود، دعوت شده است.

گفتنی است، چندی پیش احمد محمد، نوجوان ۱۴ ساله‌ مسلمان به خاطر ساخت و بردن ساعت دست‌ساز خود به مدرسه بازداشت شده بود. وی که دانش‌آموز دبیرستان «مک‌آرتو» در شهر «اروینگ» ایالت تگزاس است، ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) ساعت دیجیتالی‌اش را برای نشان دادن به معلم فنی خود به مدرسه برده بود. اما یکی از معلمان مدرسه ساعت او را با بمب اشتباه گرفت و به مسئولان مدرسه گزارش داد. پلیس هم به احمد دست‌بند زد و او را بازداشت کرد.

بازداشت احمد واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا او را به کاخ سفید دعوت و از وی دلجویی کرد.

http://www.iqna.ir/fa/News/3389410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا