خبر های جدید

تخفیف مجازات علیه دو تن از رهبران اخوان‌المسلمین

 برای بهبود وجهه نظامیان صورت گرفت
تخفیف مجازات علیه دو تن از رهبران اخوان‌المسلمین

عالی ترین دادگاه تجدید نظر مصر امروز چهارشنبه با تخفیف مجازات صادره علیه انقلابیون این کشور از جمله «محمد بلتاجی» و «صفوت حجازی» از چهره های برجسته انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ موافقت کرد. یک منبع قضایی مصر گفت که عالی ترین دادگاه تجدید نظر مصر امروز چهارشنبه با قبول اعتراضات انقلابیون و تخفیف مجازات آنها، محمد محمود زناتی و عبد العظیم محمد را به اتهام شکنجه یک افسر و رئیس پلیس در میدان رابعه العدویه در آگوست سال ۲۰۱۳  را به ۵ سال حبس و نیز بلتاجی و حجازی را در همین پرونده به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.

پیش از این دادگاه جنایی قاهره در سپتامبر گذشته زناتی و محمد را در همین پرونده به ۱۰ سال حبس و بلتاجی و حجازی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرده بود که هیئت دفاع متهمان به این حکم اعتراض کرده بود.

در همین رابطه «اسامه الحلو» عضو هیئت دفاع متهمان که امروز در جلسه دادگاه حضور داشت گفت که حکم صادره از دادگاه تجدید نظر نهایی است.

دادگاه همچنین رسیدگی به اعتراضات بلتاجی از رهبران اخوان المسلمین، صفوت حجازی مبلغ اسلامی، احمد منصور مجری شبکه الجزیره و حازم فاروق عضو سابق مجلس الشعب در خصوص حکم حبس ۱۵ ساله آنها به اتهام بازداشت یک وکیل حقوقی و شکنجه وی در داخل دفتر یک شرکت گردشگری در میدان التحریر در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه را به جلسه روز ۲ دسامبر آینده موکول کرد.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/13/907613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا