خبر های جدید

السیسی: اخوان بخشی از ملت مصر است / احکام اعدام اجرا نخواهد شد

 السیسی: اخوان بخشی از ملت مصر است / احکام اعدام اجرا نخواهد شد

رئیس جمهور مصر در آستانه سفر به لندن که با اعتراضات برخی شخصیت های آکادمیک و سیاسی انگلیس مواجه شده است، گفت که احکام صادره علیه صدها مصری اجرایی نخواهد شد. عبدالفتاح السیسی در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمین جزئی از ملت مصر است و این ملت است که ماهیت نقشی که این گروه در آینده ممکن است ایفا کند، تعیین می‌کند.

وی اظهار داشت: احکام اعدامی که علیه صدها نفر در خصوص قضایای مربوط به برکناری محمد مرسی صادر شده است، هرگز اجرایی نخواهد شد زیرا این احکام یا غیابی صادر شده و یا اینکه تجدید نظر خواهد شد.

السیسی همچنین از قوانین مبارزه با تروریسم که دولت مصر در آگوست گذشته وضع کرده است، دفاع کرد و گفت: ما خواهان برقراری ثبات هستیم اما نمی خواهیم با زور و اجبار آن را محقق کنیم بلکه به دنبال ساماندهی و ایجاد نظم در جامعه هستیم.

رئیس جمهور مصر افزود که منتقدانش در غرب بایستی تهدیداتی که مصر با آن مواجه است، درک کنند به گونه ای که افراد مسلح جهادی دستکم ۶۰۰ نفر از نیروهای امنیتی را طی دو سال اخیر به قتل رسانده‌اند و اگر فضای حاکم در اروپا در مصر وجود داشت دیگر نیازی به وضع چنین قوانینی نبود.

وی تصریح کرد که هیچ مانعی برای نظارت حقوق بشر در مصر وجود ندارد اما میلیون ها نفر از شرایط دشوار اقتصادی رنج می برند، آیا بهتر نیست از آنها سوال شود؟

السیسی امروز چهارشنبه عازم لندن پایتخت انگلیس شد و قرار است فردا پنج شنبه با دیوید کامرون نخست وزیر این کشور دیدار کند.

سفر وی به لندن در حالی است که اخیرا شماری از شخصیت های سیاسی و آکادمیک و فعالان حقوق بشر در انگلیس طی نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار لغو دعوت وی از رئیس جمهور مصر برای سفر به لندن شدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از شخصیت های سیاسی و آکادمیک انگلیس از جمله دو وزیر دولت سایه اعم از «جان مکدونال» وزیر دارایی و «دیان ابوت» وزیر توسعه بین المللی و نیز یک نماینده پارلمان از حزب سبز به نام «کارولین لوکیس» در نامه ای به «دیوید کامرون» از وی خواستند تا از دعوت خود از عبدالفتاح السیسی برای سفر به لندن صرف نظر کند.

در نامه این شخصیت ها با اشاره به «کودتا علیه دولت دموکراتیک و منتخب محمد مرسی در مصر» آمده است: به هیچ وجه ممکن نیست که بنا به ملاحظات سیاسی و یا تجاری دعوت از السیسی به لندن را توجیه کرد.

به گفته این شخصیت ها، سفر «السیسی دیکتاتور به انگلیس اهانت به ارزش های دموکراسی است».
از سوی دیگر «مها عزام» ریس شورای انقلابی مصر اعلام کرد که درخواست این فعالان برای لغو سفر السیسی به لندن بیانگر ناامیدی آنها از اقدام دولت انگیس مبنی بر دعوت از السیسی برای سفر به لندن است.

وی اشاره کرد که دعوت کامرون از السیسی که دستش به خون مصری ها آلوده است، توجه خیلی ها را به خطر رژیم دیکتاتوری در مصر جلب کرده است و این شخصیت ها نیز صدای اعتراض خود به این حمایت دولت کامرون از السیسی را بالا برده اند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/13/907266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا