خبر های جدید

اوجالان: حزب دموکراتیک خلق و پ.ک.ک اشتباه کردند

اوجالان: حزب دموکراتیک خلق و پ.ک.ک اشتباه کردند

اوجالان اعلام کرد که دلیل اینکه حزب دموکراتیک خلق در انتخابات اخیر، بخشی از آرای خود را از دست داد و ناکامی پ.ک.ک در مذاکرات صلح و شکست این مذاکرات این است که آنها به حرفهای وی گوش نکرده و سیاست غلطی را در پیش گرفتند. عبدالله اوجالان، رهبر دربند حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ترکیه با اشاره به کاهش آرای حزب دموکراتیک خلق در انتخابات اخیر ترکیه نسبت به انتخابات هفتم ژوئن، اعلام کرد که انتظار چنین اتفاقی را نداشته و ناامید شده است.

بر اساس گزارش روزنامه هابرترک، وی در دیدار با هیاتی از دولت ترکیه گفت: من به آنها گفته بودم که نمی‌توان در سایه تفنگ به صلح دست یافت. در حالیکه سلاح‌ها سخن می‌گویند نمی‌توان حرف از صلح زد اما آنها گوش نکردند ولی من حرف درستی گفته بودم. اکون زمان انتقاد از خود است. همه سیاستها شکست خورد. در کوچکترین و جزئی‌ترین ناامیدی به سلاح متوسل شدند و شروع به درگیری با دولت ترکیه کردند.

اوجالان اضافه کرد: مردم کرد از پ.ک.ک حمایت نکردند. در واقع این گروه نتوانست با مردم حرکت کند و نتوانست به شکل صحیحی تجزیه و تحلیل کند که مردم چه می‌خواهند و به این ترتیب مرم کردتبار را به آغوش حزب عدالت و توسعه انداخت. به عبارت دیگر این گروه نتوانست واقعیتهای ترکیه، منطقه و دنیا را ببیند.

وی در ادامه اضافه کرد که حزب دموکراتیک خلق نیز نتوانست سیاست درستی اتخاذ کند و بر همین اساس نتوانست بر موفقیتی که در انتخابات هفتم ژوئن به دست آورده بود، دستاورد جدیدی اضافه کند. هم چنین اوجالان با اشاره به شکست روند مذاکرات صلح گفت: فاکتورهای دیگری در این مذاکرات مطرح شد. اختلاف نظرهایی در داخل پ.ک.ک در این باره به وجود آمد.

http://fa.shafaqna.com/news/50867

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا