خبر های جدید

کابینه اسراییل پنبه السیسی را زد

کابینه اسراییل پنبه السیسی را زد

رژیم صهیونیستی در پی گزارش یکی از اندیشکده‌های آمریکایی درباره آینده مبهم دولت «عبدالفتاح سیسی»، درخصوص بقای این ژنرال نظامی در رأس قدرت مصر ابراز تردید کرده‌ است.

به نوشته نشریه اینترنتی «میدل‌ایست‌آی»، یکی از نمایندگان سابق کنگره آمریکا به‌تازگی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفته است ناتوانی دولت مصر در مقابله با گسترش حملات داعش در صحرای سینا و تهدید روزافزون اوضاع امنیتی این کشور، سبب شده اکنون بسیاری در آمریکا و اسرائیل در خصوص آینده دولت نظامی سیسی ابراز تردید کنند.

«گریگوری کریگ» یکی از مقامات سابق کاخ سفید و نایب رییس فعلی گروه امور مصر در «اندیشکده سیاست خاور نزدیک» آمریکا در این خصوص به بلومبرگ گفت: «در سلسله نشست‌هایی که با حضور مقامات اطلاعات و امنیت اسرائیل داشتیم، یکی از افرادی که دارای قابلیت بالایی در تحلیل مسائل امنیتی بود به من گفت: “اگر تصور کنیم لیستی از اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز وجود داشته باشد که شما باید از انجام آنها خودداری کنید، باید بگویم که دولت مصر تاکنون از انجام هیچ‌یک از آنها فروگذار نکرده و هرچه در توان داشته به اجرا گذاشته است.”»

«وین وبر» نماینده سابق کنگره آمریکا در حزب جمهوری‌خواه و رییس فعلی گروه مصر اندیشکده سیاست خاور نزدیک، معتقد است بسیاری از مقامات کابینه رژیم صهیونیستی درخصوص بقای سیسی در رأس سیاست مصر تردید دارند.

وبر همچنین به اعتقاد راسخ اشغالگران صهیونیست به عبدالفتاح سیسی به‌عنوان متحد مورد اعتماد آنها در دوران انعقاد قرارداد صلح توسط «انور سادات» در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) اشاره کرد. این نماینده سابق کنگره، اقدامات اخیر ژنرال ارتش مصر را در سرکوب جنبش اخوان‌المسلمین و تخریب تونل‌های ایجادشده در مسیر غزه به صحرای سینا، گامی مهم در نزدیکی هرچه بیشتر این کشور با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

در برخی از رسانه‌ها، اخباری مبنی بر تشدید تدابیر امنیتی دولت مصر برای جلوگیری از افزایش تهدیدها و نیز از بین بردن امکان وقوع کودتا در رده‌های ارتش این کشور گزارش شده است. سلسله بازداشت‌های نظامی انجام‌شده در ماه آگوست ازجمله مواردی هستند که در همین راستا صورت گرفته‌اند.

http://jahannews.com/vdcgnt9tyak9nx4.rpra.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا