خبر های جدید

هشدار گروه‌های افراطی سوئد به پناهندگان: حجاب ممنوع

 هشدار گروه‌های افراطی سوئد به پناهندگان: حجاب ممنوع

گروه‌های افراطی و ضدمهاجرت در سوئد با پخش بروشورهای تبلیغاتی در میان پناهندگان به آنها درخصوص زندگی در این کشور هشدار داده‌اند. گروه‌های مردمی و حامی پناهندگان در کشورهای سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند طی هفته‌های اخیر برای اعلام همبستگی با پناهندگان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

این در حالیست که گروه‌های راست افراطی و برخی گروههای ضدمهاجرت در این کشورها مشکلات زیادی برای پناهندگان و مهاجران جنگ‌زده ایجاد کرده‌اند، همچنین منازعه میان گروه‌های سیاسی و کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی بر سر موضوع پناهندگان و فواید و مضرات حضور آنها در کشورهای اروپایی به‌قوت خود باقیست.

در این میان، کشور سوئد در سال ۲۰۱۵ میلادی پذیرای ۱۹۰هزار پناهنده بوده است، این در حالیست که جمعیت سوئد کمتر از ۱۰میلیون نفر است و تعداد زیادی از جمعیت آن را نیز پناهندگان تشکیل می‌دهند. طی هفته‌های اخیر اخبار زیادی درخصوص حمله به کمپ پناهندگان در کشورهای مختلف اروپایی منتشر شده است، اما در کشورهای اسکاندیناوی موارد حمله به پناهندگان نسبت به کشورهای دیگر مانند آلمان کمتر است.

هشدار گروه‌های افراطی سوئد به پناهندگان: حجاب ممنوع

به گزارش خبرگزاری سوئدی TT،گروههای افراطی که احتمالًا به جریان راست افراطی (حزب دموکرات سوئد) وابسته هستند با پخش شبنامه‌ها و بروشورهای تبلیغاتی درصدد ایجاد وحشت میان پناهندگان و مانع‌تراشی بر سر حضور دیگر مهاجران در کشور سوئد هستند.

در این بروشورهای تبلیغاتی آمده است که حجاب برای پناهندگان ممنوع خواهد بود و آنها در طول زندگی خود در سوئد نه حق داشتن مسکن و نه حق کارکردن خواهند داشت. در این بروشورهای تبلیغاتی و هشدارآمیز تأکید شده است که پناهندگان ملزم هستند تا آخر عمر خود در کمپ و چادر زندگی کنند و به امکانات رفاهی دسترسی نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که جریان راست افراطی در سوئد سرسخت‌ترین مواضع ممکن را در قبال پناهندگان و مهاجرین داشته و خواستار یکدست‌سازی سوئد حول مسائل قومیتی و ملی است. رهبر این حزب یعنی جیمی آکسون تاکنون با اتخاذ مواضع افراطی، واکنشهای زیادی را در میان احزاب و رسانه‌های سوئدی برانگیخته است.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/08/18/911330

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا