خبر های جدید

بیانات ارزشمند اردوغان در پنجمین کنفرانس وزرای بهداشت در استانبول

بیانات ارزشمند اردوغان در پنجمین کنفرانس وزرای بهداشت در استانبول

اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: “در زمینه حل مسئله تروریزم و مهاجرت، وظیفه مهمی بر دوش کشورهای اسلامی قرار دارد.” رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در پنجمین کنفرانس وزرای بهداشت در استانبول گفت: باید دست به دست داده یک موضوع روشن در برابر داعش، القاعده، بوکوحرام اتخاذ کنیم.

اردوغان افزود: نباید عزت انسانی ۱.۷ میلیارد مسلمان جهان را به تروریست های انگشت شمار، واگذار کنیم و نباید به آن‌ها بسپاریم.
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد:”جهان اسلام و جوامع مسلمان در مرکز بحران پناهجویان و تروریسم قرار دارند که رفته رفته در دنیا رو به افزایش است. واکنش‌ها در سایر کشورها به مشکلات روز افزون ناشی از بحران پناهجویان و تروریسم، اکنون متوجه مسلمانان و جهان اسلام می‌شود. در حالی که تراژدی‌های انسانی در منطقه به ویژه در سوریه ادامه دارد، هم اکنون با حملات علیه مسلمانان برپایه نفرت و افزایش نگرش‌های نژادپرستانه نیز مواجه هستیم”.
اردوغان در سخنرانی خود در جلسه پایانی وزیران بهداشت، تاکید کرد کرامت ۱.۷ میلیارد مسلمان را نمیتوانیم به انصاف چند تروریست واگذار کنیم و نباید واگذار کنیم. مسلما خداوند بزرگ صاحب و نگهبان این دین عزیز است، ولی ما مسلمانان نیز وظیفه داریم از حیثیت، استقلال و آینده خود بیشتر و محکم تر محافظت کنیم”.
او خاطر نشان ساخت : “به عنوان رهبران کشورهای مسلمان در اجلاس سران گروه بیست، شاهد توافق نظر در زمینه مقابله مشترک با جریانات تندرو و افراط گرایی بودیم. در این زمینه تمامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مسوولیت سنگینی برعهده دارند. مسوولیت ما مسلمانان بسیار بزرگ است. ما باید باهم و دست در دست هم، موضعی روشن و اصولی در برابر گروه‌هایی از قبیل داعش، القاعده و بوکوحرام که با استفاده از نام اسلام بزرگترین آسیب را به مسلمانان می‌رسانند، نشان دهیم”.
اردوغان در ادامه اظهارداشت:” پیشرفت ما در زمینه بهداشت و سلامت از لحاظ سیستم، ساختار، پرسنل و کیفیت خدمات یک انقلاب است. چنان که علاوه بر هم وطنان‌مان، سالانه به ۴۰۰ هزار نفر که از کشورهای خارجی به ترکیه می‌آیند هم می‌توانیم خدمات پزشکی ارائه کنیم. علاوه برآن بدون هیچ نقصانی در همان سیستم، به ۲.۵ میلیون برادرمان که از سوریه و عراق به این‌جا آمده‌اند نیز خدمات بهداشتی ارائه می‌کنیم”.

اردوغان در رابطه با وضعیت مهاجرین سوری گفت: “با یاری ۴ و نیم میلیارد یورویی به مهاجرین، ترکیه سومین کشور در سطح جهان می باشد. خواست ما این بود که تمامی کشورهای اسلامی در این زمینه در کنار ما باشند.”

رئیس جمهور ترکیه افزود: “اولین نشست جهانی یاری های انسانی سال آینده در ترکیه برگزار خواهد شد.”

http://www.trt.net.tr/persian/394543

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا