خبر های جدید

انتقاد از اظهارات ضداسلامی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

انتقاد از اظهارات ضداسلامی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 پنجشنبه بود که اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسانه ای شد و موجی از انتقادات نسبت به او آغاز شد.

به گزارش الجزیره، ترامپ در مصاحبه ای گفته بود آمریکا هیچ چاره ای ندارد و باید مساجدی که در سطح کشور وجود دارد را تعطیل کند. درحالی که جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که ۵۳ درصد از مردم این کشور مخالف ورود مهاجران سوری به آمریکا هستند، حملات پاریس نیز باعث شد تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مهاجران حمله کرده و پا را فراتر گذاشته و مسلمانان نیز یورش برند.

شورای روابط مسلمانان آمریکا با محکوم کردن اظهارات ترامپ، وی را به لفاظی های نژادپرستانه و ضداسلامی متهم کرد. عمده نارضایتی مسلمانان آمریکا از مصاحبه ترامپ با شبکه خبری ان.بی.سی در مورد اظهارنظر وی بابت بستن مساجد و همچنین ایجاد سیستمی برای ردگیری و جاسوسی از مسلمانان آمریکایی بوده است.

ترامپ همچنین در پاسخ به سوال یاهونیوز احتمال ایجاد نوعی کارت شناسایی تبعیض آمیز و جداگانه برای مسلمین آمریکا را رد نکرده بود. وی در مورد جاسوسی از مساجد نیز گفته بود می بایست نوعی سامانه در آمریکا بوجود آید تا همه مساجد و مسلمانان آمریکا تحت نظر باشند.

اظهارات ضداسلامی نامزدهای انتخابات آمریکا درحالی است که دولت اوباما درحال نبرد با کنگره بر سر ورود مهاجران بیشتر به کشور است.

منبع: الجزیره
ترجمه: شفقنا

http://fa.shafaqna.com/news/60457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا