خبر های جدید

مشارکت ۲۵ درصدی در مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر

 مشارکت ۲۵ درصدی در مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر

رئیس پارلمان عربی از مشارکت ۲۵ درصدی در مرحله دوم انتخابات پارلمانی در مصر خبر داد. «احمد الجروان» رئیس پارلمان عربی گفت که میزان مشارکت در مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در برخی از حوزه ها به ۲۵ درصد رسیده است. وی اظهار داشت که میزان مشارکت در مرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله اول آن بیشتر بود و اقشار مختلف مردم مصر در این انتخابات شرکت کرده اند.

جروان با بیان اینکه عدم مشارکت جوانان در این انتخابات صحت ندارد، از برگزاری منظم و منحصر به فرد و روند خوب انتخابات تمجید کرد.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر روز یکشنبه گذشته در ۱۳ استان این کشور آغاز شد. تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی ۲۸میلیون و ۲۰۴‌هزار و ۲۲۵ نفر اعلام شده است.

مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر در خارج از این کشور نیز روزهای شنبه و یکشنبه گذشته برگزار شد که میزان مشارکت بسیار ضعیف گزارش شد به طوری که در برخی از کشورها اصلا هیچ رأیی به صندوق انداخته نشد. کمیته عالی انتخابات مصر میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات پارلمانی در داخل و خارج را در مجموع ۲۶.۵ درصد اعلام کرده بود.

این انتخابات نخستین انتخابات از زمان منحل شدن مجلس در سال ۲۰۱۲ میلادی است که بدون شرکت مخالفان دولت از جمله اخوان المسلمین برگزار شده است.

پیش بینی می‌شود پارلمان آینده قدرت عبدالفتاح السیسی را که تمام صداهای مخالف را خفه کرده است، تقویت کند‬.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/03/925363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا