خبر های جدید

دولت میانمار درخواست شهروندی مسلمانان روهینگیا را رد کرد

دولت میانمار درخواست شهروندی مسلمانان روهینگیا را رد کرد

«یه هتوت»، سخنگوی دولت میانمار و وزیر اطلاعات این کشور اعلام کرد که حق شهروندی به جمعیت مسلمان روهینگیا اعطا نخواهد شد. وی همچنین در صفحه فیسبوکش با رد اعطای حق شهروندی به مسلمانان اعلام کرد: موضع دولت ما این است که به طور کامل استفاده از واژه «روهینگیا» را رد می‌کنیم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل به تازگی در جریان بازبینی دوره‌ای جهانی که به بررسی وضعیت حقوق بشر کشورهای عضو سازمان ملل اختصاص دارد، خواستار اعطای حق شهروندی به مسلمانان میانمار شده بود.

دولت میانمار بیش از نیمی از توصیه‌های این بازبینی به ویژه بندهای مربوط به حقوق مدنی و سیاسی مسلمانان روهینگیا را رد کرد. مقامات میانماری بخش اعظم جمعیت مسلمانان روهینگیا را که بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار نفر می‌شود، بنگالی و مهاجران غیرقانونی از کشور همسایه بنگلادش می‌دانند.

مسلمانان روهینگیا در حال حاضر در ایالت راخین در غرب این کشور زندگی می‌کنند و از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ در معرض سرکوب گسترده از سوی افراط‌گرایان بودایی بوده‌اند. دولت میانمار با عدم حمایت از حقوق این گروه به حاشیه رانده شده، هزاران نفر از آن‌ها را مجبور به فرار به کشورهای تایلند، هند، بنگلادش و اندونزی کرده که در شرایط دشواری زندگی می‌کنند.

سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سرکوب شده جهان می‌داند

http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=304559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا