خبر های جدید

«شورای عالی طالبان» تشکیل شد

«شورای عالی طالبان» تشکیل شد

جمعی از فرماندهان وفادار به ملا «محمد عبدالرسول» که وی را رهبر جدید طالبان و جانشین ملا «محمد عمر» می خوانند، شورایی به نام «شورای عالی طالبان» تشکیل دادند. بر پایه اطلاعیه ای که روز یکشنبه از سوی «عبدالمنان نیازی» برادر ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان، منتشر شد شورای عالی طالبان، ملا «محمد عبدالرسول» را به عنوان رهبر جدید این گروه تعیین کرده است.

نیازی به عنوان معاون و سخنگوی طالبان شاخه عبدالرسول معرفی شده است. در این اطلاعیه به چگونگی تشکیل شورای عالی طالبان و اعضای آن اشاره ای نشده است.

گروه طالبان بعد از مرگ ملا محمد عمر ، دچاراختلاف و انشعاب شد. برخی از اعضا و فرماندهان، رهبری ملا «محمد اختر منصور» معاون سابق ملا عمر و برخی دیگر رهبری ملا محمد عبدالرسول را پذیرفته اند. بر پایه برخی گزارش ها، دو گروه یادشده چندی پیش در «زابل» افغانستان با هم درگیر شدند که در این درگیری شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.

شاخه منصور با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که درگیری های خونین زابل، میان حامیان ملا محمد اختر و «منصور دادالله» یکی از فرماندهان مخالف، روی داده است. دادالله به عنوان یکی از معاونان شاخه جدید طالبان معرفی شده است. گزارش های غیر رسمی حاکی از آن است که گروه تروریستی – تکفیری داعش و گروه موسوم به «جنبش اسلامی ازبکستان» در این نبردها از دادالله حمایت می کردند.

برخی منابع افغان حدود دو هفته قبل گزارش دادند که منصور دادالله در درگیری های داخلی بین طالبان زخمی شده است و برخی منابع دیگر از کشته شدن وی خبر دادند. شاخه «عبدالرسول» تاکنون در باره وضعیت جسمانی وی واکنشی نشان نداده است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1954287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا