خبر های جدید

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات پارلمانی مصر

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره انتخابات پارلمانی مصر

دولت آمریکا شب گذشته از مشارکت ضعیف مردم مصر و احزاب معارض این کشور در انتخابات پارلمانی ابراز نگرانی کرد.  در بیانیه صادره از وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از مشارکت ضعیف مردمی در انتخابات پارلمانی مصر آمده است: دولت آمریکا از نشست پارلمان جدید استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: مشاهدات ناظران داخلی و خارجی نشان می دهد که کمیته عالی انتخابات مصر این انتخابات را مطابق با قوانین مصر برگزار کرده است اما ما همچنان از مشارکت ضعیف رأی دهندگان و احزاب معارض در این انتخابات نگران هستیم.

در این بیانیه که از دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صادر شد، همچنین اشاره شده است که نگرانی های آمریکا درباره محدودیت های اعمال شده در برابر آزادی تشکیل جمعیت ها، برگزاری تظاهرات، آزادی بیان و نیز تاثیرگذاری آن بر فضای سیاسی مصر همچنان وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین تضمین آزادی های اساسی مصری ها را خواستار شد.
در همین رابطه «ایمن عباس» رئیس کمیسیون عالی انتخابات مصر، روز جمعه در نشستی خبری گفت: «۲۸.۳ درصد از واجدین شرایط یعنی حدود ۱۵ میلیون نفر از ۵۳ میلیون نفری که واجد شرایط رای دادن بودند، در انتخابات پارلمانی اخیر شرکت کردند.»

بر این اساس، فهرست «فی حب مصر» (عشق به مصر) حامی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر که شامل شمار زیادی از اعضای سابق «حزب ملی دموکراتیک» است، تمام ۱۲۰ کرسی اختصاص یافته برای فهرست‌ها را از آنِ خود کرد.

در پارلمان مصر که ۵۹۶ نماینده دارد ۴۴۸ نفر به صورت مستقل و ۱۲۰ نفر از طریق فهرست‌ها انتخاب می‌شوند و ۲۸ نماینده را نیز رئیس‌جمهور معرفی می‌کند.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند اکثریت قاطع یا حتی تقریبا همه ۵۹۶ نماینده جدید پارلمان مصر از السیسی حمایت می‌کنند.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/09/14/934448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا