خبر های جدید

داووداوغلو پدر آیلان کردی را به حضور پذیرفت

داووداوغلو پدر آیلان کردی را به حضور پذیرفت

احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه، عبدالله کردی، پدر آیلان کردی، کودک سوری چهارساله که بر اثر واژگونی قایق حامل پناهجویان در دریای اژه جان خود را از دست داده بود را در نهاد نخست وزیری به حضور پذیرفت. داووداوغلو ضمن ابلاغ سلام و پیام تسلیت همسرش سارا داوود اوغلو٬ به عبدالله کردی گفت: حادثه آیلان ما را نیز عمیقا متاثر کرده و تصویر او تا کنون در جلو چشمان ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگرچه آیلان در سنین کودکی جان باخت ولی میراث بزرگی را از خود باقی گذاشته است٬ افزود: “تصویر پیکر بی‌جان آیلان٬ توجه جهان را به تراژدی پناهجویان سوری جلب کرد. شاید اگر ما صدها نشست و کمپین برگزار می کردیم به میزان یک عکس از  پیکر بی‌جان آیلان نمی توانست مؤثر واقع شود. صاحب چنین فرزندی بودن برای شما مایه فخر و عزت است. ما به عنوان مردم و کشور ترکیه از همان لحظه اول٬ هم آیلان و هم و خانواده شما را همچون خانواده خود در ترکیه قبول کردیم.”

نخست وزیر ترکیه پس از اینکه پدر آیلان از دولت و مردم ترکیه در قبال قبول پناهجویان سوری ابراز سپاس کرد٬ گفت: “پذیرش پناهجویان وظیفه ماست. اگر این کار را نمی کردیم در روز قیامت چگونه می توانستیم به چهره آیلان نگاه کنیم؟ شما مردم سوریه برادران ما هستید صرف نظر از اینکه عرب، کرد ویا ترکمن هستید. هیچ کس نمیتواند میان ما نفاق و شقاق را ایجاد کند. من بار دیگر برای شما از خداوند صبر تمنی میکنم. ما همیشه در کنار شما هستیم. دیگر نام آیلان در جهان جاودانه است”.

http://aa.com.tr/fa//493492

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا