خبر های جدید

تظاهرات گسترده مصری‌ ها برای برکناری سیسی

تظاهرات گسترده مصری‌ ها برای برکناری سیسی

در آستانه سالگرد “انقلاب ۲۵ ژانویه”، مردم استان‌های مختلف مصر با برگزاری تظاهراتی، کناره‌گیری عبدالفتاح سیسی از قدرت را خواستار شدند.این تظاهرات در آستانه سالگرد انقلاب مصر و چند روز پس از آن برگزار شد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد اگر مردم بخواهند از قدرت کناره‌گیری می‌کند.
این تظاهرات به دعوت “ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت” که حامی محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر است، در ۱۲ استان مصر به طور همزمان برگزار شد.
به گفته شاهدان عینی شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در شهرها، محله‌ها و روستاهای استان‌های “قاهره، جیزه، قلیوبیه، بحیره، دقهلیه، اسکندریه، شرقیه، دمیاط، کفر شیخ ، منیا، فیوم و بنی‌سویف” برگزار شد، شعارهایی علیه سیسی سر دادند.
سیسی اواخر هفته گذشته در سخنرانی ضمن انتقاد از فراخوان‌هایی که برای برگزاری تظاهرات در سالگرد ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ انجام می‌شود، اعلام کرده بود در صورتی که مردم بخواهند از قدرت کناره‌گیری می‌کند.
در محله المعادی در استان قاهره نیز تظاهراتی در اعلام حمایت از مرسی برگزار شد و همزمان مخالفان در شهرهای اکتبر، الهرم و المهندسین در استان جیزه فعالیت‌هایی داشتند.
از سوی دیگر در بیانیه‌ای که از سوی “شورای انقلابی مصر” در خارج روز جمعه صادر شد، بار دیگر از مردم مصر خواسته شده از اقداماتی که در راستای غلبه بر انقلاب و دور زدن آن و یا دور کردن انقلاب از شعارهای اصلی‌اش و ایجاد حس ناامیدی در میان انقلابیون انجام می شود، برحذر باشند.

http://fa.shafaqna.com/news/85729

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا