خبر های جدید

ساخت بزرگترین آموزشگاه نظامی اسراییل در کنار مسجدالاقصی

ساخت بزرگترین آموزشگاه نظامی اسراییل در کنار مسجدالاقصی

رژیم اشغالگر صهیونیستی، ساخت بزرگترین آموزشگاه نظامی را در منطقه جبل الزیتون که مشرف به مسجد الاقصی است، آغاز کرد. براساس این طرح در منطقۀ جبل الزیتون در قدس اشغالی دانشکده ای بزرگ در شمال شرقی منطقه قدیمی قدس ساخته می شود که شامل مرکز فرماندهی، ستاد نظامی و دفاتری برای فرماندهان است و حدود ۴۰۰ دانشجو و ۱۳۰ استاد نظامی را در خود جای خواهد داد.

“مفید ابوغانم” رئیس کمیته دفاع از اراضی جبل الزیتون در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: این طرح در چارچوب شهرک سازی در مناطق فلسطینی و با حمایت کابینه رژیم صهیونیستی اجرا می شود و هدف از آن یهودی سازی قدس است.
از سوی دیگر، صهیونیست ها در پی اجرای طرحی موسوم به “شرواتس” هستند که براساس آن ساختمانی بزرگ و چند طبقه با ۲۰ میلیون دلار بودجه ساخته می شود. در این ساختمان، دفاتری برای موسسه های یهودی و دفتر صندوق میراث مبدأ، دفتر موسوم به بازسازی دیوار ندبه و اماکن مقدس جای می گیرد.دیوار ندبه چسبیده به مسجد الاقصی به دیوار غربی این مسجد مرتبط است و از آن به عنوان مرکز گردشگری یهودیان استفاده می شود.

“خالد ابوعرفه” وزیر سابقِ امور قدس در این زمینه به خبرنگار شبکه العالم در قدس اشغالی گفت: این طرح، برای شهر بیت المقدس، فاجعه خواهد بود و مسجد الاقصی را تهدید می کند. این طرح به این سبب فاجعه ای برای ملت فلسطین به شمار می رود که آینده مسجد الاقصی را تهدید می کند و خطرِ آن چندین جنبه دارد که از میان آن ها می توان خطرات امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی اشاره کرد.

رژیم صهیونیستی مدت هاست که از هر بهانه ای برای یهودی سازی قدس اشغالی و مسجد الاقصی و همچنین شهرک سازی در اراضی فلسطینی استفاده می کند. تاکنون ده ها کیلومتر از اراضی فلسطینی های قدس در این چارچوب اشغال شده است.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا