خبر های جدید

رویترز: «شاهین های آزادی کردستان»، مسئولیت انفجار آنکارا را بر عهده گرفت

رویترز: «شاهین های آزادی کردستان»، مسئولیت انفجار آنکارا را بر عهده گرفت

شبکه خبری اسکای نیوز عربی دقایقی پیش به نقل از خبرگزاری بین المللی رویترز گزارش داد که یک گروه مسلح به نام «شاهین های آزادی کردستان» (TAK)، مسئولیت انفجار تروریستی شامگاه چهارشنبه در مرکز شهر آنکارا، پایتخت ترکیه را بر عهده گرفت.

بر اساس این گزارش، «شاهین های آزادی کردستان» با تاکید بر این که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با قدرت های بین المللی بر علیه ملت کرد بازی می کند، اعلام کرد که در پاسخ به سیاست های وی، دست به انفجار آنکارا زده است.

این گروه مسلح ضمن تهدید نسبت به انجام حملات بیشتری در خاک سوریه، انفجار آنکارا را در انتقام از وضعیت کنونی شهر «جزیره ابن عمر» در جنوب استان مرزی «شرناق» (شرنخ) در جنوب شرق ترکیه و در مثلث مرزی میان این کشور و عراق و سوریه قلمداد کرد.

در حالی که دولت ترکیه گروه «شاهین های آزادی کردستان» را شاخه ای از حزب کارگران کردستان (PKK) می داند که شهروندان غیر نظامی را مورد هدف قرار می دهد، «پ ک ک» تاکید دارد که «تاک» از اعضای پیشین این حزب تشکیل شده و هیچ کنترلی بر فعالیت های آن ندارد.

لازم به ذکر است که شامگاه چهارشنبه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مسیر اتوبوس های حامل نیروهای نظامی ترکیه در مرکز شهر آنکارا، دست کم ۱۸ کشته و ۶۱ زخمی بر جای گذاشت.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا