خبر های جدید

مصر ۱۲ تونل امدادرسانی به مردم غزه را تخریب کرد

مصر ۱۲ تونل امدادرسانی به مردم غزه را تخریب کرد

وزارت دفاع مصر در بیانیه روز دوشنبه خود از کشف و تخریب۱۲ حلقه تونل در نوار مرزی با نوار غزه فلسطین خبر داد. این تونل ها با هدف کمک رسانی برای مردم فلسطین در نوار غزه حفر شده و مورد استفاده قرار می گرفت. به گزارش پایگاه خبری

«رای الیوم»، در بیانیه ارتش مصر که بر روی پایگاه رسمی آن قرار گرفته، آمده است: نیروهای مرزبانی، این حلقه تونل ها را در نوار مرزی این کشور در استان سینای شمالی و در مرز با فلسطین کشف و منهدم کرده اند. به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نشده است.

پس از سرنگونی دولت محمد مرسی در سال ۲۰۱۳ و حملات گسترده افراد مسلح به مراکز امنیتی و نظامی در شبه جزیره سینا واقع در مرز با نوار غزه، مقام های مصر، اقدامات امنیتی در مرزهای دریایی و زمینی خود با نوار غزه را شدت بخشیده ، که این اقدام، تخریب تونل های واقع در نوار مرزی مصر با غزه را نیز دربرگرفته است.

ارتش مصر از ابتدای ماه سبتامبر (شهریور/ مهرماه) حجم وسیعی از آب دریا را در طول نوار مرزی خود با نوار غزه و با هدف تخریب تونل واقع در این منطقه رها کرد. مسئولان مصری همچنین از ابتدای اکتبر ( مهر/ آبان) یک منطقه حایل به عرض دو کیلومتر، در طول نوار مرزی با نوار غزه به ویژه شهر رفح ایجاد کردند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا