خبر های جدید

لغو قانون ضد مسجد در «لمباردی» ایتالیا

لغو قانون ضد مسجد در «لمباردی» ایتالیا

دادگاه عالی ایتالیا دیروز، پنجم اسفندماه، قانونی موسوم به قانون «ضد مسجد» در منطقه «لمباردی» در شمال این کشور را لغو کرد. دادگاه ایتالیا قانونی موسوم به قانون «ضد مسجد» را با هدف کاهش محدودیت‌های مربوط به ساخت وساز مساجد در منطقه «لمباردی» در شمال این کشور لغو کرد.

این قانون در سال ۲۰۱۵ توسط حزب لیگ شمالی ایتالیا که ضد مهاجران عمل می‌کند، وضع شده بود.

این قانون مقرراتی سختگیرانه علیه اماکن عبادی(مساجد) را شامل می‌شد و مسلمانان منطقه لمباردی را هدف قرار داده بود. براساس این قانون ساخت مساجد باید با سبک معماری رایج در منطقه لمباردی مطابقت و همسانی داشته باشد و قبل از  ساخت مسجدی جدید در منطقه باید همه‌پرسی محلی برگزار شود.

بنا بر این گزارش براساس وزارت کشور ایتالیا تا اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی جمعیت مسلمانان در این کشور ۱.۶% بوده است و ۲۶.۵% از آنها در منطقه لمباردی که قدیمی‌ترین و دومین مسجد بزرگ این کشور در آن قرار گرفته است، زندگی می‌کنند. با وجود اینکه بیش از ۷۰۰ اماکن عبادت برای مسلمانان در ایتالیا اختصاص داده شده است؛ اما تعداد مساجد رسمی این کشور از شش مسجد تجاوز نمی‌کند.

تاکنون دادگاه عالی ایتالیا انگیزه خود لغو این قانون را اعلام نکرده است؛ اما دولت این کشور پیش‌تر این قانون را محکوم و آن را مغایر با حق آزادی بیان و اصل برابری بین شهروندان قلمداد کرده بود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا