خبر های جدید

ائتلاف حامی مرسی اتهامات علیه اخوان المسلمین درباره ترور دادستان را رد کرد

 ائتلاف حامی مرسی اتهامات علیه اخوان المسلمین درباره ترور دادستان را رد کرد

ائتلاف حمایت از مشروعیت حامی محمد مرسی در بیانیه ای اعلام کرد که جوانان متهم به ترور «هشام برکات» دادستان کل سابق مصر از مدتها پیش ربوده شده و اطلاعی از آنها در دست نبود.

این ائتلاف تاکید کرد که اظهارات وزیر کشور درباره دست داشتن اخوان المسلمین و جنبش حماس در ترور هشام برکات یک «نمایش کُمدی» است و دستگاه امنیتی مصر از مدتها پیش یک گروه از جوانان را ربوده و تحت شکنجه قرار داده است و اکنون با وارد کردن اتهامات واهی به آنها می خواهد بر شکست امنیتی در خصوص قتل «جولیو ریگنی» تبعه ایتالیایی و نیز عدم دستگیری عاملان واقعی ترور برکات سرپوش گذارد.

از سوی دیگر جنبش حماس اتهامات مقامات مصر علیه این جنبش درباره دست داشتن در ترور دادستان کل سابق این کشور را رد کرد. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که اظهارات مقامات مصر درباره دست داشتن حماس در ترور «هشام برکات» دادستان کل سابق مصر صحت ندارد و با تلاش های صورت گرفته برای توسعه روابط بین حماس و قاهره منافات دارد.

این جنبش تاکید کرد که «ما از انسان های با غیرت در مصر می خواهیم که به مسئولیت های خود عمل کنند تا پای گروه های فلسطینی به اختلافات داخلی مصر کشیده نشود.

بر اساس این گزارش، «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصر روز گذشته با اعلام دستگیری باند ترور هشام برکات دادستان کل سابق مصر مدعی شد که برخی افراد منتسب به جنبش حماس در این ترور دست داشته اند. بر پایه این گزارش، مسئولان مصر مدعی هستند که برخی افراد منتسب به جماعت اخوان المسلمین که مقیم خارج هستند با همدستی تعدادی از افراد منتسب به جنبش حماس ترور هشام برکات طراحی و اجرای کرده اند.

هشام برکات (۶۴ ساله) در انفجار خودروی خود که ماه ژوئن سال گذشته در قاهره رخ داد، کشته شد و نیروهای امنیتی روز گذشته ۱۴ نفر را در این باره دستگیر کرده اند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا