خبر های جدید

فراخوان برگزاری تظاهرات و شعار نویسی علیه السیسی بر دیوارهای قاهره

فراخوان برگزاری تظاهرات و شعار نویسی علیه السیسی بر دیوارهای قاهره

همزمان با فرا رسیدن سالروز آزادسازی سینا از اشغال رژیم صهیونیستی، اعتراضات مردم مصر به توافق اخیر قاهره و ریاض و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان تشدید شده است.
روز گذشته قاهره و چند استان مصر شاهد فعالیت هایی در مخالفت با سیاست های دولت السیسی از جمله واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان بود و این در حالی است که گروه‌های معارض برای برگزاری تظاهرات در روز دوشنبه ۲۵ آوریل فراخوان داده اند.

بر پایه این گزارش، فعالیت های روز گذشته معترضان عبارت بود از: نگارش شعارهایی علیه دولت السیسی بر روی دیوارها و صدور بیانیه و فراخوان برای مشارکت مردمی در تظاهرات روز ۲۵ آوریل با شعار «ارحل» که خطاب به السیسی برای کناره گیری از قدرت است.

در همین راستا مرکز قاهره و به طور مشخص خیابان‌های منتهی به اتحادیه روزنامه نگاران به پادگان نظامی تبدیل شده و نیروهای ضد شورش و خودروهای پلیس تمامی راه ها و خیابان های منتهی به این اتحادیه را بسته بودند.

همچنین تظاهرات های مردمی در محله ها، روستاها و شهرهای قاهره و استان های الجیزه، القلیوبیه، اسکندریه، المنوفیه، دمیاط، الدقهلیه، الشرقیه، الفیوم، المنیا و بنی سویف برگزار شد و شرکت کنندگان  در این تظاهرات چشم پوشی السیسی از جزایر تیران و صنافیر به نفع عربستان را محکوم کردند.

۶ آوریل: دولت السیسی در توهم بسر می برد

جنبش جوانان ۶ آوریل در بیانیه ای اعلام کرد که نظام حاکم بر مصر سعی دارد در مقابل هر گونه صدای معترض بایستد و در این توهم است که کشور در مسیر دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم حرکت می کند. این جنبش در بیانیه خود آورده است: عبدالفتاح السیسی تنها به تنگ کردن عرصه بر عموم و اتخاذ بدترین تصمیمات اقتصادی و افزایش ظلم امنیتی اکتفا نکرده بلکه ما را به سمت تسلیم شدن در برابر قدرت‌های خارجی هدایت کرد که بارزترین نمود آن چشم پوشی از خاک وطن و فروش دو جزیره در مقابل دریافت مبالغی پول است.

جنبش آوریل در بیانیه خود در خصوص بازداشت گسترده فعالان نیز آورده است: چون رژیم حاکم مخالفت‌های مردمی با این امتیازدهی و چشم پوشی از اراضی که مردم خون و جان خود را به خاطر آن داده اند، مشاهده کرد از این رو به بازداشت شمار زیادی از جوانان و فعالان کشور روی آورد.

در همین راستا نیروهای امنیتی مصر طی ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها فعال را در حالی بازداشت کردند که تعدادی از گروه‌ها برای برگزاری تظاهرات روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر فراخوان داده اند.

جبهه دفاع از تظاهرات کنندگان مصری که انجمنی متشکل از وکلای دفاع از جوانان جنبش های معارض است، روز جمعه در صفحه خود اسامی ۵۹ نفری که از پنج شنبه شب بازداشت شده اند، قرار داد و اعلام کرد که روند بازداشت ها همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی و وکلای دفاع نیز اعلام کردند که پنج شنبه شب تعدادی از فعالان در مرکز قاهره بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، جنبش های معارض از جمله جنبش جوانان ۶ آوریل که در برگزاری تظاهرات های سال ۲۰۱۱ و انقلاب ۲۵ ژانویه نیز مشارکت داشتند، مردم را به برگزاری تظاهرات روز دوشنبه این هفته در اعتراض به سیاست های السیسی از جمله امضای توافقنامه جنجالی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی دعوت کرده اند.

حزب «مصر قوی» بازداشت های گسترده را محکوم کرد

احمد امان سخنگوی حزب مصر قوی بازداشت های گسترده فعالان و جوانان مصری توسط دستگاه های امنیتی را محکوم کرد.
این حزب همچنین تبدیل شدن دستگاه های امنیتی به دستگاه هایی که شهروندان را بازداشت و در میان آنها ترس و وحشت ایجاد می کنند، محکوم کرد.این حزب تاکید کرد با وجود سرکوب مستمر اعتراضات اما صدای حق همچنان بلند خواهد بود و هیچ کس نمی تواند آن را خاموش کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا