خبر های جدید

دارالفتوای مصر: ممانعت از ساخت مساجد در آلمان جنایت است

دارالفتوای مصر: ممانعت از ساخت مساجد در آلمان جنایت است

رصدخانه اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام حزب راستگرا و افراطی «جایگزین برای آلمان» در ممانعت از ساخت مساجد در این کشور جنایتی تمام عیار است. رصدخانه اسلام‌هراسی وابسته به دار الفتوای مصر در این بیانیه نسبت به اجرایی‌شدن برنامه حزب راستگرای افراطی «جایگزین برای آلمان» در زمینه ممانعت از ساخت مساجد در آلمان هشدار داد.

حزب «جایگزین برای آلمان» در روزهای اخیر مانع ساخت نخستین مسجد در شهر «ارفورت» مرکز ایالت «تورینگن» در شرق آلمان شد.
در این بیانیه‌ آمده است: بیورن هوکه، رئیس حزب جایگزین برای آلمان در ایالت تورینگن، در تظاهرات اعتراض‌آمیز طرفداران این حزب در حالی که پرچمی با شعار «کشور ما، فرهنگ ما، تصمیم ما» در دست داشت، مدعی شد که برنامه ساخت مسجد در شهر ارفورت بخشی از یک پروژه طولانی‌مدت برای سیطره مسلمانان بر این منطقه است و به همین خاطر، ما جلوی این اقدام را می‌گیریم!

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر اعلام کرد: حزب «جایگزین برای آلمان» در نظر دارد پیش‌نویس طرحی را به پارلمان محلی ایالت تورینگن ارائه دهد که براساس آن ممانعت از ساخت مساجد در آینده بدون همه‌پرسی مردمی به اجرا درآید.

در این بیانیه آمده است: این حزب راستگرا و افراطی آلمان، برنامه سیاسی ضداسلامی خود را طی نشستی در سال گذشته به تصویب رساند و در آن نشست اعلام کرد که اسلام به جامعه آلمان تعلق ندارد و  «ممانعت از ساخت مساجد» از جمله برنامه‌های این حزب اعلام شد.

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در ادامه این بیانیه از نهادها و مؤسسات اسلامی داخل آلمان خواست که از تمام ابزارهای قانونی و رسانه‌ای برای مقابله با حملات نفرت‌آمیزی که حزب «جایگزین برای آلمان» علیه اسلام و مسلمانان به راه انداخته، استفاده و علیه این حزب در دادگاه‌های آلمان شکایت کنند؛ زیرا برنامه سیاسی این حزب تحریک آشکار و مستقیم علیه اسلام و مسلمانان است و جرم و جنایتی تمام عیار تلقی می‌شود.

حزب راست‌گرای افراطی «جایگزین برای آلمان» که به ضدیت با اسلام و مسلمانان شهرت دارد، در سال ۲۰۱۳ میلادی تأسیس شد. این حزب موضع‌گیری سختگیرانه‌ای در مورد مسئله مهاجرت، استفاده از یورو به عنوان ارز رایج و ارائه بسته‌های کمک مالی منطقه یورو به برخی از اعضای اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است.

این حزب که از حامیان سیاست‌های ضد مهاجرتی است، در انتخابات منطقه‌ای ماه مارس (اسفند ۹۴ ـ فروردین ۹۵) پیروزی بزرگی کسب کرد و اکنون تهدیدی برای حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان به ریاست مرکل در انتخابات سراسری پاییز سال آتی میلادی محسوب می‌شود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا