خبر های جدید

محمد علی کلی، اسطوره مسلمان بوکس درگذشت

محمد علی کلی، اسطوره مسلمان بوکس درگذشت

دقایقی پیش به نقل از خانواده محمد علی کلی، اسطوره آمریکایی و مسلمان بوکس جهان گزارش داد که وی در سن ۷۴ سالگی در یکی از بیمارستان های شهر «فینیکس»، مرکز ایالت آریزونا در جنوب غرب این کشور درگذشت.

بر اساس این گزارش، این قهرمان پیشین بوکس جهان در سال ۱۹۴۲ میلادی با نام واقعی «کَسیوس مارسلوس کلی جونیور» در شهر «لوییویل» در ایالت کنتاکی در شرق آمریکا به دنیا آمد اما در دهه ۶۰ میلادی و در اوج دوران ورزشی خود، به دین مبین اسلام مشرف شد و نام خود را به «محمد علی» تغییر داد.

محمد علی کلی که در فعالیت های سیاسی نیز نقش داشت در سال ۱۹۶۶ میلادی از حضور در ارتش آمریکا برای جنگ ویتنام سر باز زد و اعلام کرد که هرگز به روی همنوعان ویتنامی خود تیراندازی نمی کند، مسئله ای که باعث شد به مدت پنج سال از حضور در رقابت های بوکس محروم شود اما در نهایت این محرومیت به سه سال کاهش یافت.

وی که در اواخر دهه ۷۰ میلادی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، در سال ۱۹۸۲ دچار سندروم پارکینسون شد اما همچنان از محبوبیت زیادی در آمریکا و جهان برخوردار بود و در سال ۱۹۹۶ نیز افتخار روشن کردن مشعل بازی های المپیک آتلانتا را از آن خود کرد.

محمد علی که در سال های اخیر زندگی خود به همراه خانواده در ایالت میشیگان در شمال شرق آمریکا زندگی می کرد، در نهایت روز پنج شنبه به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد و پس از چندین دهه تحمل بیماری در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا