خبر های جدید

انتقال اوجالان از حبس انفرادی به حبس خانگی

انتقال اوجالان از حبس انفرادی به حبس خانگی

الحیاه از انتقال رئیس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از حبس انفرادی به حبس خانگی خبر داد. منابع آگاه اعلام کردند که مسئولان ترکیه‌ای اقداماتی را در جزیره امرالی در دریای مرمره آغاز کرده‌اند که حکایت از انتقال رئیس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از حبس انفرادی به حبس خانگی در ماه‌های آتی دارد.

 منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه با بیان این مطلب گفتند که این اقدام عرصه را برای دیدارها و گفتگوهای رسمی با آنکارا باز می‌کند. منابع خاطرنشان کردند که این اقدام در راستای “محک زدن برقراری آتش‌بس” با حزب کارگران کردستان ترکیه صورت می‌گیرد که وارد جنگی علیه ارتش این کشور شده است.

پیشتر بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه انجام هرگونه گفتگو با پ.ک.ک را بعید دانسته بود.

اما منابع روز گذشته عنوان داشتند که مسئولان ترکیه‌ای گسترش بندر در جزیره امرالی و ساخت مراکز ایست‌ بازرسی جدید و ساخت و ساز‌های مسکونی را آغاز کرده‌اند که این اقدامات با هدف انتقال اوجالان از حبس انفرادی به حبس خانگی در این جزیره برای انجام گفتگویی گسترده‌تر با او صورت گرفته است.

گفتگوهای محدودی از طریق وکلای مدافع با اوجالان که محبوبیت گسترده‌ای در میان حامیانش در ترکیه و کشورهای مجاور دارد، برگزار می‌شود. جمیل بایک، مرد شماره دو در حزب کارگران کردستان ترکیه خواهان بهبود شرایط بازداشت اوجالان برای آغاز گفتگو با آنکارا شده بود.

پیشتر بخشی از اظهارات رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در جریان مذاکرات صلح منتشر شد که طی آن مشخص شد، اوجالان از اینکه برخی نیروهای این گروه بار دیگر سلاح به دست گرفته‌اند، ناخرسند است. اوجالان در اواخر فوریه ۲۰۱۵ از حامیانش خواست تا به نزاع مسلحانه با ترکیه که این نزاع ۳۰ سال به طول انجامیده است، پایان دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا