خبر های جدید

مصر رسما اخوان المسلمین و ۲۱۵ نفر را در لیست تروریست‌ها قرار داد

مصر رسما اخوان المسلمین و ۲۱۵ نفر را در لیست تروریست‌ها قرار داد

دستگاه قضایی مصر در ادامه سیاست‌های این کشور علیه گروه‌های اسلام گرا، به طور رسمی نام اخوان المسلمین و ۲۱۵ نفر را در لیست تروریست‌ها قرار داد. روزنامه «الوقائع المصریه» در ضمیمه خود حکم قضایی درباره درج نام اخوان المسلمین و ۲۱۵ نفر دیگر در لیست تروریست ها را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این حکم دادگاه جنایی قاهره در خصوص قضیه مربوط به سال ۲۰۱۴  دادستانی کل صادره و طی آن نام جماعت اخوان المسلمین و ۲۱۵ نفر دیگر به مدت ۳ سال در لیست تروریست ها قرار داده شده است. این روزنامه نوشت که این حکم دادگاه در آوریل گذشته صادره و از آن زمان اجرای حکم آغاز شده است.

در همین رابطه عبدالمنعم عبدالمقصود رئیس هیئت دفاع از رهبران اخوان المسلمین گفت که ما از صدور این حکم غافلگیر شدیم زیرا دادگاه در این باره اطلاعی به ماه نداده است و ما قصد داریم به این حکم اعتراض نماییم.

دولت مصر اخوان المسلمین را از دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان یک گروه غیر قانونی و تروریستی می داند. پس از سقوط دولت محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر، شماری از حامیان وی به اتهام های گوناگون از جمله اخلال در نظم عمومی و فعالیت های غیر قانونی و تروریستی به اعدام محکوم شده اند.

این در حالی است که گروه های مدافع حقوق بشر و سازمان ملل از احکام صادره انتقاد کرده است. سخت گیری دولت مصر نسبت به هواداران مرسی و اخوان المسلمین، صدها کشته برجا گذاشته و منجر به بازداشت هزاران نفر شده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا