خبر های جدید

اعلام حالت فوق‌العاده در مصر به مناسبت سالگرد برکناری «مرسی»

اعلام حالت فوق‌العاده در مصر به مناسبت سالگرد برکناری «مرسی»

به مناسبت سالگرد حوادث ۳۰ ژوئن و برکناری «محمد مرسی» از قدرت، در سراسر مصر حالت فوق العاده اعلام شد.

وزیر دفاع وقت مصر، به مناسبت سالگرد حوادث ۳۰ ژوئن که به برکناری «محمد مرسی»، رئیس جمهور وابسته به جماعت اخوان المسلمین توسط ارتش و نیروهای مسلح مسلح به فرماندهی «عبد الفتاح السیسی» منجر شد، در سراسر مناطق مصر حالت فوق العاده اعلام کرد.

براساس اعلام پایگاه اینترنتی روزنامه مصری «الیوم السابع» دستگاه‌های امنیتی مصر برای مقابله با هر رخداد احتمالی ضمن لغو تمام مرخصی‌ها، نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده‌‌اند. همچنین برای محافظت و تامین امنیت تاسیسات و مراکز مهم و حساس در قاهره و دیگر مناطق و استان‌های مصر، نیروهای امنیتی بیشتر و ویژه‌ای در این مستقر شده‌اند.

وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی مصر برای تامین امنیت مناطق مختلف این کشور از جمله پایتخت، برنامه امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کرده‌اند که در صورت لزوم و اقتضای شرایط از نیروهای ویژه و واکنش سریع نیز استفاده خواهد شد و این نیروها در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی قاهره مستقر شده‌اند.

محمد مُرسی، پنجمین رئیس‌جمهور مصر و اولین رئیس جمهور منتخب بعد از سقوط دولت «حسنی مبارک»، در تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر پس از آنچه بسیاری آن را «کودتایی به دست ارتش» می‌دانند، از قدرت عزل شد و هم‌اکنون در زندان است.

مرسی یک سال و تقریبا دو ماه رئیس جمهور مصر بود و از ۳۰ آوریل ۲۰۱۱ تا ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲ حکومت کرد.

ترکیه و قطر از جمله حامیان اخوان المسلمین در منطقه، معتقدند که اتفاقات ۳۰ ژوئن در مصر، کودتای ارتش و عبدالفتاح السیسی علیه دولت اخوان المسلمین به ریاست مرسی بود.

منبع: دولت بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا