خبر های جدید

مسلمانان بوسنی اجساد قربانیان کشتار سربرنیتسا را به خاک سپردند

مسلمانان بوسنی اجساد قربانیان کشتار سربرنیتسا را به خاک سپردند

مسلمانان بوسنی امروز پیکرهاى ۱۲۷ نفر از قربانیان کشتار سربرنیتسا را که به قبرستان «پوتوچاری» منتقل شده اند را به خاک سپردند.

مسلمانان بوسنی در آستانه بیست و یکمین سالگرد کشتار سربرنیتسا؛ فجیع ترین جنایت اروپا پس از جنگ جهانی دوم، امروز پیکرهاى ۱۲۷ نفر از قربانیان این کشتار را که دیروز به قبرستان پوتوچاری منتقل شده اند را به خاک سپردند. بازماندگان قربانیان امروز برای وداع و گرامیداشت یاد شهدا در این مراسم در قبرستان پوتوچاری حضور یافته و برای قربانیان دعا خواندند.

۱۲ جنازه از میان ۱۲۷ جنازه، متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است و جوان‌ترین قربانی این کشتار که امسال دفن شدند، «آودیا میمیج»، ۱۴ ساله و پیرترین قربانی «مصطفی حادزوویچ»، ۷۷ سال داشت. غیرنظامیان بوسنی که پس از اشغال سربرنیتسا توسط صرب‌ها در ۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵، به نیروهای هلندی وابسته به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل پناه بردند، توسط سربازان هلند به صرب‌ها تحویل داده شدند.

صرب‌ها اجازه دادند تا زنان و کودکان به مناطق تحت کنترل سربازان بوسنی بروند. اما بیش از ۸ هزار مرد بوسنیایی را در مناطق جنگلی، کارگاه‌ها و انبارها به قتل رساندند. بوسنیایی‌های جان باخته، در گور‌های دسته‌ جمعی دفن شدند و طبق روال هر سال، اجساد برخی از آنها از گورهای دسته جمعی خارج و پس از آزمایش ژنتیک و تشخیص هویت، در قبرهای جداگانه ای دفن شدند.

گفتنی است مولود چاووش اوغلو٬ وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم خاکسپاری قربانیان کشتار سربرنیتسا شرکت کرد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا