خبر های جدید

بسته شدن ۲۰ مسجد در فرانسه در چند ماه اخیر

بسته شدن ۲۰ مسجد در فرانسه در چند ماه اخیر

وزیر کشور فرانسه از بسته شدن ۲۰ مسجد در این کشور از دسامبر گذشته تاکنون خبر داده است. برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: مقام‌های فرانسوی از دسامبر تاکنون ۲۰ مسجد را تعطیل کرده‌اند. وی در ادامه تصریح کرد: هیچ جایگاهی در فرانسه برای کسانی که خواستار اقدامات نفرت انگیز هستند یا به اصول دموکراسی و جمهوری احترام نمی گذارند، وجود ندارد، به خصوص اصل برابری بین زنان و مردان.

وزیر کشور فرانسه افزود: به همین دلیل است که چند ماه قبل تصمیم گرفتم تا تعدادی از مساجد را از طریق اعلام وضعیت حالت فوق العاده، تدابیر قانونی یا تدابیر دولتی تعطیل کنم. حدود ۲۰ مسجد تاکنون تعطیل شده و چند مسجد دیگر نیز بسته خواهد شد.

وی این اظهارات را پس از دیدار و گفتگو با رهبران شورای مسلمانان فرانسه بیان کرده است.

حدود ۲۵۰۰ مسجد و مرکز مذهبی در فرانسه وجود دارد و حدود ۱۲۰ مسجد و مرکز در فرانسه به عنوان مراکزی شناسایی شده‌اند که سلفی گری افراطی در آن ترویج می شود. کازنیو اظهار داشت: از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۸۰ نفر از فرانسه اخراج شده اند و ده ها نفر دیگر نیز در حال اخراج از این کشور هستند. وی درباره این مساله توضیح بیشتری نداده است.

فرانسه طی ماه های اخیر با موج حملات تروریستی روبرو شده است. مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز هفته گذشته گفت: ممنوعیت موقتی را برای تامین مالی خارجی مساجد در نظر خواهد گرفت. وی خواستار شکل گیری الگوی جدیدی در روابط با اسلام شد.

مخالفان دولت فرانسه بر این باورند که مقامهای پاریس اقدامات کافی را برای مقابله با تروریسم انجام نداده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا