خبر های جدید

هتک حرمت قرآن در جشنواره تئاتر مراکش

هتک حرمت قرآن در جشنواره تئاتر مراکش

شیخ «عمر القزابری»، از علمای مراکش، نسبت به رسوایی رقص با آیات قرآن در دهمین جشنواره تئاتر «لیسکا» در شهر «العرائش» این کشور انتقاد کرد. دهمین جشنواره تئائر «لیکسا»، ۳۰ تیر تا چهار مردادماه سال جاری در شهر «العرائش» مراکش برگزار شد که پخش فیلم‌ها و تصاویری از این جشنواره که رقص با آیات قرآن را نشان می‌دهد با خشم و نارضایتی مردم این کشور مواجه شده است.

القزابری، امام جماعت مسجد «الحسن الثانی» شهر کازابلانکا مراکش و حافظ کل قرآن با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک با عنوان «وقتی قطب‌نما گم می‌شود»، از مدیریت این جشنواره به شدت انتقاد و از دست‌اندرکاران این جشنواره درباره این اقدام موهن سؤال کرد.
وی در ادامه نوشته است: «شهر العرائش مراکش، شهر فضیلت و نیکی است که اهل آن عنایت ویژه‌ای به قرآن کریم دارند».

براساس فیلم‌ها و تصاویر منتشرشده از این جشنواره، عضو یکی از گروه‌های موسیقی شرکت‌کننده، سوره «العادیات» را تلاوت می‌کند و هم‌زمان تصاویری از رقص یک مرد نشان داده می‌شود. از سوی دیگر، مدیریت جشنواره تئاتر لیسکا در شهر العرائش با صدور بیانیه‌ای به این انتقادات پاسخ داد و گفت: این رقص الهام‌گرفته از طریقت صوفیه است و پیش از آن در جشنواره «تی آرت» شهرهای رباط و کازابلانکا نیز اجرا شده و چنین جنجالی ایجاد نشده بود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا